مگس‌های سفید آفت کشاورزی هستند/ امکان مبارزه شیمیایی وجود ندارد

مگس سفید - کارت زرد

چاپ

مدیر کل محیط زیست تهران با اشاره به افزایش مگس‌های سفید در سطح شهر تهران گفت: این مگس‌های سفید آفت‌های کشاورزی هستند و امکان مبارزه شیمیایی با آنها وجود ندارد.

محمدحسین بازگیر درباره حضور دوباره مگس‌های سفید در سطح شهر تهران اظهار کرد:‌ کارهای زیادی برای جلوگیری از گسترش این نوع حشرات که گونه‌ای از آفات کشاورزی هستند انجام شده و نمی‌توانیم به طور کامل آنها را ریشه‌کن کنیم بلکه فقط می‌توانیم مانع طغیان جمعیت آنها شویم.

وی ادامه داد: جلوگیری از طغیان این نوع آفتها باعث خواهد شد تا مشکلات ایجاد شده توسط آنها نیز کاهش پیدا کند و این در دستور کار مبارزه با همه آفات است.

مدیر کل محیط زیست تهران تصریح کرد: این مگس های سفید که از باغات و مزارع به شهر آمده‌اند بیشتر در کنار باغها و یا مکانهایی که درختهای توت وجود دارند حضور پیدا کرده‌اند و برخورد جدی با آنها نیز از سوی متولیان امر ادامه دارد.

بازگیر با بیان اینکه امکان مبارزه شیمیایی با این نوع حشرات وجود ندارد، گفت: اگر امکان مبارزه شیمیایی با این نوع آفات آزار دهنده وجود داشت بهتر می‌توانستیم آنها را کنترل کرده و از بین ببریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقابله فیزیکی با این نوع آفتها توسط شهرداری تهران در حال انجام است و یکی از نشانه‌های آن چسبها و کارتهای زرد رنگی است که به درختان نصب شده و این کار باعث شناسایی و جذب این آفتها می‌شود؛ آفتها به این چسبهای زرد رنگ جذب می‌شوند و شهرداری نیز محلهای حضور آنها را پاکسازی می‌کند.

مدیر کل محیط زیست تهران خاطرنشان کرد:‌ شهرداری تهران در هر نقطه‌ای از تهران که این آفتها گسترش پیدا می‌کنند آنجا را شناسایی کرده و سپس به شست‌وشو و از بین بردن این آفتها اقدام می‌کند.

بازگیر به برنامه‌های انجام شده برای مبارزه با این نوع آفتها اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته کارگروهی مرتبط با مبارزه با آفات و حشره شناسی با حضور چند کارگروه تخصصی در وزارت کشور تشکیل شد و مبارزه با این نوع آفتها مورد اهتمام جدی قرار گرفت که امیدواریم برنامه‌ریزیها و ایده‌های مدنظر برای برخورد با آفات و حشرات به ثمر بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و ایده‌های مناسبی که برای مبارزه با این نوع آفات انجام گرفت سال گذشته موجب کاهش جمعیت مگسهای سفید شد و امسال دوباره این آفتها به شهر تهران بازگشته‌اند که برنامه‌های عملیاتی با آنها نیز به طور جد ادامه دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/75oYTd