پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   طغیان آفت در تاکستان‌های خراسان‌ شمالی
16 مرداد 1395 , ساعت 11:34

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی:

طغیان آفت در تاکستان‌های خراسان‌ شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: دمای هوا و رطوبت کافی شرایط لازم را برای طغیان آفت در تاکستان‌های استان فراهم کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: دمای هوا و رطوبت کافی شرایط لازم را برای طغیان آفت در تاکستان‌های استان فراهم کرده است.

مجید تشکری با اشاره به بروز بیماری سفیدک داخلی در تاکستان‌های استان اظهار کرد: با وجود ارائه هشدارهای لازم و اقدامات پیش گیرانه همچنان بیماری در باغات انگور  در حال افزایش است. این بیماری باگرم شدن هوا و قطع بارندگی از بین می‌رود، اما در این مقطع از زمان نیز شاهد بارش‌های باران به خصوص در منطقه بدرانلوی بجنورد که مساحت زیادی از تاکستان‌های انگور در آن وجود دارد، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون باغداران چندین مرتبه اقدام به هرس و سمپاشی کرده‌اند اما تمامی این موارد نیازمند هزینه کردن است و باغداران استان از توان مالی خوبی برخوردار نیستند. امان برخی باغداران به علت سمپاشی‌های مکرر بریده و دیگر باغ‌های خود را رها کرده‌اند.

تشکری تاکید کرد: بیماری سفیدک داخلی انگور به برخی از تاکستان تا ۱۰۰ درصد نیز خسارت وارد کرده و در تاکستان‌هایی که به خوبی و از همان ابتدا مدیریت شده است میزان خسارت تا ۱۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: این بیماری در باغات استان دیگر مدیریت پذیر نیست و تاکستان‌ها دچار بحران و خزان زود رس در این فصل از سال شده است.

تشکری توصیه کرد: باید اقدامات بهبودی همچون استفاده از روش‌های تغذیه‌ای و یا سمپاشی در باغات استان انجام شود تا بتوانیم این باغات را برای سال آینده حفظ کنیم.

وی بیان کرد: این بیماری تا ۸۰ درصد به تاکستان‌های منطقه بدرانلوی بجنورد و تا ۴۹ درصد به تاکستان‌های کل استان که معادل ۸۱۰ میلیارد ریال است خسارت وارد کرده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/9O27iO

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است. مدیر ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های رها شده به خصوص مناطق دیم این استان مشاهده شده است. محمد رضایی روز شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران برای مبارزه با بیماری سفیدک انگور عملیات سم پاشی را در باغات خود انجام می‌دهند. محمد رضایی در پاسخ به ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع ...
No Thoughts on طغیان آفت در تاکستان‌های خراسان‌ شمالی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>