پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   امسال سال طغیان آفت مگس زیتون است
22 مرداد 1395 , ساعت 18:20

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

امسال سال طغیان آفت مگس زیتون است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی‌ها امسال از طغیان آفت مگس میوه زیتون حکایت دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی‌ها امسال از طغیان آفت مگس میوه زیتون حکایت دارد.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار اظهار داشت: بر اساس پایش‌های انجام شده امسال و شرایط اقلیمی حاکم، پیش بینی ما این است که امسال سال طغیان آفت مگس زیتون است.

جهانساز با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت آفت مگس زیتون، ۲۹ ایستگاه پیش آگاهی دایر کرده‌ایم که توسط آن مراحل آفت پایش و هشدارهای اولیه داده می‌شود افزود: از بهمن ماه سال گذشته هشدارها به باغداران داده شده و کلاس‌های آموزشی و نشست‌های توجیهی برگزار شده است.

وی تأکید کرد: از آنجا که این آفت همگانی است و سم پروتئین و کارت زرد نیز به اندازه کافی تهیه شده است مشارکت مردم در جهت سم پاشی، نصب تله‌ها و محلول پاشی ضروری است و اگر این اقدام صورت نگیرد نسل دوم آفت خسارت بیشتری به مردم می‌زند.

جهانساز خاطرنشان کرد: در باغات جدیدالاحداث اصولی و فنی خیلی مشکل وجود ندارد و بیشترین مشکل  مربوط به ۲۰۰۰ هکتار باغ قدیمی است که اگر باغداران در بحث هرس باغات قدیمی همکاری و توجه داشته باشند و بخشی از درآمد خود را که حدود ۵۰۰ هزار ریال است برای مبارزه اختصاص دهند از خسارتی به مراتب بیشتر جلوگیری می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان یاد آور شد: آفت مگس زیتون که از سال ۸۳ با زیتون‌های قاچاق وارد کشور شده است در باغات زیتون رودبار مستقر شده است و از حالت قرنطینه‌ای خارج شده و به‌عنوان آفت همگانی سالیانه به محصول زیتون خسارت وارد می‌کند.

جهانساز همچنین با اشاره به وابستگی ۸۰ درصدی اقتصاد رودبار به زیتون گفت: ۸۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت زیتون در این شهرستان وجود دارد که ۱۲ هزار نفر در قالب کاشت داشت و برداشت و فرآوری صنایع زیتون اشتغال دارند و این محصول ۵۰۰ میلیارد ریال در رودبار گردش مالی دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/iYDnUh

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on امسال سال طغیان آفت مگس زیتون است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>