پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   هشدار جدی به کشاورزان در خصوص فروش علف‌کش‌های غیرقانونی
24 مرداد 1395 , ساعت 14:58

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

هشدار جدی به کشاورزان در خصوص فروش علف‌کش‌های غیرقانونی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نسبت به فروش علف‌کش‌های غیرقانونی به کشاورزان هشدار داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نسبت به فروش علف‌کش‌های غیرقانونی به کشاورزان هشدار داد.

حسین پاشازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کشاورزان نسبت به خرید و تهیه سموم کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند و سموم را از مکان‌های مناسب خریداری کنند.

وی با اشاره به نحوه توزیع، خرید و فروش سموم، تصریح کرد: در صورتی که افراد و یا موسساتی اقدام به فروش سموم غیرمجاز و فاقد استانداردهای موجود کنند، این اقدام قابل پیگیری بوده و با این فروشندگان سموم غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی نیز اطلاعیه‌های لازم را صادر کرده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص علف‌کش‌های غیرقانونی نیز در بسیاری از موارد معرفی شده است.

این مسؤول با بیان اینکه فروش و توزیع علف کش بیولوژیک با نام تجاری اروساید غیر قانونی است، ادامه داد: لازم است کشاورزان نیز نسبت به عدم خرید علف کش‌های غیرقانونی اهتمام جدی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

پاشازاده با بیان اینکه لازم است تا کشاورزان از خرید سموم تقلبی خودداری کنند، اذعان داشت: این نوع علف‌ کش‌ها خارج از شبکه توزیع می‌شوند و در صورتی که کشاورزان نسبت به خرید این نوع علف کش‌ها اقدام کنند مسؤولیت با خود کشاورزان خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برچسب این دسته از علف‌کش‌ها مورد تایید نیست، خاطرنشان کرد: در صورتی که کشاورزان چنین موردی را مشاهده کنند و به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند، این موضوع قابل پیگیری است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/91kD5w

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

    سازمان حفظ نباتات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: علف کش بيولوژيک با نام تجاری اروسايد (Orocide) در فهرست سموم مجاز کشور تا کنون به ثبت نرسيده است و خارج از ضوابط قانونی انجام شده ...
No Thoughts on هشدار جدی به کشاورزان در خصوص فروش علف‌کش‌های غیرقانونی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>