پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار ایران, اطلاعیه ها  »   شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر نخل بهشتی و پودر خردل اعلام شد
24 مرداد 1395 , ساعت 10:21

از سوی سازمان توسعه تجارت:

شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر نخل بهشتی و پودر خردل اعلام شد

شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر نخل بهشتی و پودر خردل اعلام شد

 

سازمان توسعه تجارت در دو نامه جداگانه به گمرک کشور شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر نخل بهشتی برای کاشت از کشور استرالیا و پودر دانه خردل برای مصرف خوراکی از کشور کانادا را اعلام کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بذر نخل بهشتی در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه‌ای متوسط قرار دارد و واردات آن منوط به بررسی‌ کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی گمرک ترخیص‌کننده است.

بر اساس نامه سازمان حفظ نباتات وزارت کشاورزی، شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر گیاه نخل بهشتی شامل دریافت گواهی بهداشت گیاهی از وزارت کشاورزی کشور مبدا، ضدعفونی شدن بذور بدون پوشش با قارچ کش مناسب در کشور مبدا و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت، عاری بودن محموله از خاک، بقایای گیاهی، حشرات زنده و علائم بیماری‌ها و بسته‌بندی مناسب و دارای برچسب است.

بر این اساس با توجه به عدم امکان ضدعفونی کردن و کنترل کامل عوامل خسارت‌زای قرنطینه‌ای در مبادی ورودی، در صورت آلودگی به این عوامل، محموله به کشور مبدا برگردانده و یا امحاء خواهد شد.

همچنین در صورتی که محموله از طریق کشور ثالثی غیر از کشور اصلی محل تولید کالا صادر شده باشد، باید دارای گواهی بهداشت گیاهی صدور مجدداز ارگان ذیربط کشور ثالث بوده و کپی گواهی بهداشت گیاهی صادره از کشور مبدا را به همراه داشته باشد.

سازمان توسعه تجارت همچنین در نامه دیگری به گمرک شرایط واردات پودر دانه خردل از کشور کانادا برای مصرف خوراکی را اعلام کرد.

بر این اساس واردات این محصول نیازی به همراه داشتن گواهی بهداشت گیاهی ندارد و فقط بازدید و بررسی بازرسان قرنطینه گیاهی و اعلام نظر آنها در مرز ورودی و گمرک ترخیص‌کننده کفایت می‌کند.

این‌ دو آیین‌نامه از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به گمرک کشور ابلاغ شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/PX4VaP

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر نخل بهشتی و پودر خردل اعلام شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>