پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   برنج ارگانیک در 100 هکتار زمین های کشاورزی مازندران کشت می شود
22 مرداد 1395 , ساعت 18:25

رئیس مرکز آموزش عالی علمی- کاربردی وزارت جهاد کشاورزی:

برنج ارگانیک در ۱۰۰ هکتار زمین های کشاورزی مازندران کشت می شود

رئیس مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال زراعی آینده برنج ارگانیک در سطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی مازندران کشت می شود.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال زراعی آینده برنج ارگانیک در سطح ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مازندران کشت می شود.
سید جلال الدین بسطام  روز جمعه در حاشیه آیین برداشت شلتوک ارگانیک در ۱۰ هکتار از زمین های مرکز تحقیقات کشاورزی « بایع کلای» شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای نخستین بار برنج ارگانیک در مازندران کشت شد که همراه با موفقیت بود.

وی ادامه داد : سال آینده با استفاده از تجربه کسب شده، این محصول کشت خواهد شد و کشت این گیاه در زمین های کشاورزی گیلان هم پیگیری خواهد شد.
بسطام با اظهار اینکه در این ارتباط باید با مستند سازی کارهای انجام شده در مازندران در گیلان نیز فعالیت های تبلیغی انجام شود ابراز امیدواری کرد که طرح یاد شده در استان مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد : مستند سازی فعالیت های انجام شده و آموزش بهره برداران از مسائل مهم قابل پیگیری برای کشت برنج ارگانیک است و تلاش داریم تا کشت این نوع برنج فراگیر شود.

وی افزود : در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران دانشجویانی در رشته کارشناسی ارشد برنج ارگانیک در حال تحصیل هستند و امکانات مختلفی در دانشگاههای کشور فراهم می شود تا این رشته در دیگر دانشگاهها گسترش یابد.

بسطام تاکید کرد : فعالیت علمی – کاربردی با هدف کارآفرینی در ۱۰ شاخه کشاورزی در حال انجام است، از جمله آن غنی سازی تخم مرغ با ویتامین دی است.

وی با اعلام این که جمهوری اسلامی در این زمینه ها پیشرو است، یادآور شد: برنج ارگانیک فعالیت بسیار ارزنده ای است که به ثمر نشسته است و رویکرد آموزش در سطح بهره برداران است که با همکاری دانشگاهها انجام می شود.

کشت برنج ارگانیک مازندران در مرکز تحقیقات کشاورزی روستای بایع کلای نکا از توابع مازندران برای نخستین بار انجام شده است.

برداشت محصول شلتوک از شالیزارهایی که به کشت ارگانیک قرار داشت به صورت سنتی روز جمعه ، ۲۲مرداد ماه ۹۵ آغاز و پیش بینی شد که بیش از دو هزار تن محصول در هر واحد سطح برداشت شود.

در کشت ارگانیک برنج ، پس از نشاء، اردک در شالیزار رها می شود تا ضمن تامین کود مزرعه ، آفات آن نیز کاهش یابد، در این نوع کشت از زنبور تریکوگاما هم برای مبارزه با آفات استفاده می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/oapxFr

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on برنج ارگانیک در ۱۰۰ هکتار زمین های کشاورزی مازندران کشت می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>