پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   رسیدن به بازار مناسب برای محصولات استاندارد نیازمند فرهنگسازی است
25 مرداد 1395 , ساعت 12:40

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

رسیدن به بازار مناسب برای محصولات استاندارد نیازمند فرهنگسازی است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: رسیدن به بازار مناسب برای محصولات دامی و کشاورزی دارای استاندارد تشویقی، نیازمند فرهنگسازی است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: رسیدن به بازار مناسب برای محصولات دامی و کشاورزی دارای استاندارد تشویقی، نیازمند فرهنگسازی است.

ربابه شب‌خیز اظهار داشت: اخیرا دفتری به نام دفتر «محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی» با هدف نظارت بر محصولات تولیدی ایجاد شده به طوری که محصولات کشاورزی از نظر وجود حد مجاز آلاینده‌ها توسط این دفتر تحت نظارت جدی قرار می‌گیرند.

وی از اعطای استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی تولیدی در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: در این راستا مدیریت تلفیقی آفات در این استان از سال ۹۱ در مزارع، باغات، محصولات گلخانه‌ای و محصولاتی که جنبه تازه‌خوری دارند انجام می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: به منظور اعطای استاندارد تشویقی و ارایه گواهی حد مجاز آلاینده‌ها به محصولات کشاورزی، محصولات تولیدی از ابتدا تا انتها زیر نظر کلینیک‌های گیاه پزشکی و کارشناسان شبکه‌های مراقبت قرار گرفته و یک کد ۱۶ رقمی سازمان حفظ نباتات را دریافت می‌کنند. سپس برای نمونه‌برداری و آنالیز ترکیبات کود، سم و فلزات سنگین به آزمایشگاه‌های مرجع و آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد ارسال می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر محصولات نمونه‌برداری شده در آزمایشگاه از نظر باقی‌مانده کود، سموم و فلزات سنگین در حد مجاز بوده و یا عاری از باقی‌مانده سموم و فلزات سنگین باشند استاندارد تشویقی دریافت کرده و به عنوان محصول سالم در بازار عرضه می‌شوند.

این مسؤول بیان داشت: در حال حاضر به منظور ارائه استاندارد تشویقی مراحل تکمیل فرم‌های مربوط به محصولاتی همچون سیب زمینی، پیاز، انار، زیتون، سیب، خیار، گوجه و توت فرنگی گلخانه‌ای در استان زنجان توسط کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اعطای استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای مابین سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسیده است، گفت: مشکلی که هم‌اکنون در استان وجود دارد بازار عرضه این محصولات است که خوشبختانه شرکت‌هایی در استان اعلام آمادگی کردند که به عنوان هلدینگ با همکاری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با جمع‌آوری و بسته‌بندی این محصولات، آن‌ها را با قیمتی بالاتر از حد معمول در بازار عرضه کنند.

شب‌خیز تاکید کرد: رسیدن به بازار مناسب برای محصولات دارای استاندارد تشویقی و گواهی حد مجاز آلاینده‌ها نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی از مزایای مصرف این محصولات در جامعه است.

وی متذکر شد: شهروندان باید بدانند محصولات دارای استاندارد تشویقی هر چند نسبت به سایر محصولات با قیمتی بالاتر عرضه می‌شوند ولی می توان این محصولات را از نظر باقی‌مانده حد مجاز آلاینده‌ها با اطمینان مصرف کرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/MF1tpo

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

حسین عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ارتباط با محصولات کشاورزی برگشت خورده از روسیه به دلیل وجود باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در این محصولات به خبرنگار ...
در آینده نزدیک پژوهشکده استاندارد کشاورزی در استان گیلان تاسیس می شود. مدیرکل استاندارد گیلان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، ...
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با صدور ۳ مجوز جدید، در نیمه ابتدایی سال، ۶ فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ برای محصولات کشاورزی استان صادر شد. داریوش اشکانی‌پور ...
نیمه نخست امسال هفت پروانه حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان گلستان صادر شده است. مدیر کل استاندارد گلستان گفت: این پروانه‌ها براساس دستورالعمل کاربرد نشان حد مجاز ...
No Thoughts on رسیدن به بازار مناسب برای محصولات استاندارد نیازمند فرهنگسازی است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>