پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   میزان سن زدگی گندم زنجان کاهش یافت
25 مرداد 1395 , ساعت 15:25

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان:

میزان سن زدگی گندم زنجان کاهش یافت

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: میزان سن زدگی گندم خریداری شده از کشاورزان این استان در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: میزان سن زدگی گندم خریداری شده از کشاورزان این استان در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.

رسول منصوری  افزود: اقدامات و فعالیت های اثر بخش سازمان جهاد کشاورزی این استان با هدف مقابله بهنگام نقش بسزایی در کاهش میزان سن زدگی گندم این استان در سال زراعی ۹۵-۹۴ داشت و به تولید محصول تولیدی با کیفیتی منجر شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان این استان به لحاظ کیفیت و تناژ نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بود.
منصوری افزود: پارسال میانگین برداشت گندم حدود ۷۰۰ کیلوگرم تا یک تن در هکتار بود که امسال این وضعیت با توجه به بارش های مناسب در برخی مزارع استان به بیش از یک تن و حتی بالای ۲ تن در هر هکتار رسید.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان ادامه داد: امسال این شرکت با تمهیدات اتخاذ شده در سیستم ثبت خرید، گندم از دلال یا واسطه خریداری نکرد و برای کاهش مشکلات احتمالی آن، کشاورزان موظف بودند هنگام تحویل گندم مدارکی از قبیل تایید محصول از طرف جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه، کارت ملی و شماره حساب برای واریز وجوه را ارائه کنند.
وی بیان کرد: امسال ۷۱ واسطه و یا دلال در فصل خرید گندم در این استان شناسایی شد که نسبت به شناسنامه دار کردن آنها و ارائه معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی استان اقدام شد.
منصوری افزود: بر این اساس واسطه ها با دریافت معرفی نامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی، یک هزار و ۸۰۰ تن گندم خرد از کشاورزان زیر قیمت مصوب اعلام شده دولت خریداری و نسبت به پرداخت بهای آن مبادرت کردند.
وی بیان کرد: شرکت غله با ورود واسطه ها در امر خرید گندم مخالف بوده اما این اقدام با توجه به تاخیر در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان انجام گرفته است.
به گفته این مسئول، تا کنون ۳۰۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده که بیش از میزان پیش بینی ها ( ۳۰۰تن ) تحقق یافته است.
خرید گندم که در روزهای منتهی به خرداد امسال آغاز شده تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد.
پارسال ۲۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد و میزان مبلغ پرداختی به ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بود.
طی سال های ۹۲ و ۹۳ به ترتیب ۱۶۸ و ۲۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شده بود.
۴۱ مرکز خرید در این استان اعم از سیلوهای دولتی، کارخانه های آردسازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/FLTGVT

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on میزان سن زدگی گندم زنجان کاهش یافت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>