پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مصرف سموم تکنیکال در کشور یک ششم اروپا
30 مرداد 1395 , ساعت 11:00

معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات:

مصرف سموم تکنیکال در کشور یک ششم اروپا

معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات گفت: متوسط مصرف سم در دنیا در واحد سموم تکنیکال به ازای هر هکتار 4 کیلوگرم است که این رقم در ایران 700 گرم معادل یک ششم مصرف سم در اروپا است.

معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات گفت: متوسط مصرف سم در دنیا در واحد سموم تکنیکال به ازای هر هکتار ۴ کیلوگرم است که این رقم در ایران ۷۰۰ گرم معادل یک ششم مصرف سم در اروپا است.

یحیی ابطالی معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات با اشاره به نگرانی مردم در خصوص سموم باقی مانده بر روی محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات در درجه اول وظیفه کنترل عوامل خسارت زا بر روی محصولات زراعی و باغی و در عین حال برنامه های افزایش سلامت و کیفیت محصول را به عهده دارد.

وی افزود: متوسط مصرف سم در دنیا در واحد سموم تکنیکال به ازای هر هکتار ۴ کیلوگرم است که این رقم در ایران به ازای هر هکتار ۷۰۰ گرم معادل یک ششم مصرف سم در اروپا است.

ابطالی گفت: ثبت برندهای تجاری سموم، تولید سم با کیفیت، ساماندهی فروشگاه‌های سموم در سراسر کشور از جمله راهکارهای سازمان حفظ نباتات برای حفظ سلامت محصولات کشاورزی است تا مردم در خصوص سموم باقی مانده بر محصولات باغی و گیاهی دیگر نگرانی نداشته باشند.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی یکی از پروژه های سازمان حفظ نباتات، تامین و تدارک توسعه سطح کنترل غیر شیمیایی و غیر بیولوژیک است که پس از تامین اعتبار، سطح کنترل بیولوژیک را در مقایسه با سال گذشته به ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد ،ضمن آنکه سطح کنترل غیر شیمیایی در محصولات گلخانه ای و تازه خوری جایگاه ویژه ای دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/ejV9zI

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on مصرف سموم تکنیکال در کشور یک ششم اروپا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>