جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   کشف و ضبط 485 کیلوگرم انواع سموم غیرمجاز در جنوب کرمان
30 مرداد 1395 , ساعت 20:24

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

کشف و ضبط ۴۸۵ کیلوگرم انواع سموم غیرمجاز در جنوب کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان 485 کیلوگرم سموم غیرمجاز در این منطقه شناسایی و ضبط شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان ۴۸۵ کیلوگرم سموم غیرمجاز در این منطقه شناسایی و ضبط شد.

محمدرضا احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدیدهای میدانی به عمل آمده، توسط اکیپ‎های نظارتی میزان ۴۸۵ کیلوگرم سموم غیرمجاز، قاچاق و خارج از فهرست سموم مجاز کشور در جنوب کرمان شناسایی و ضبط شد.

وی متال، فولیان و دیکالم را از جمله سم‎های غیرمجاز کشف شده دانست و بیان داشت: این بازدیدها در راستای ساماندهی فروشندگی‎های عرضه آفت‎کش نباتی صورت گرفته است.

احمدی تصریح کرد: استفاده از سموم شیمیایی نقش بسزایی در امنیت غذایی جامعه و سلامت بهره‎برداران بخش کشاورزی داشته و نظارت بر این مقوله یکی از وظایف این مدیریت است.

وی افزود: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این منطقه نسبت به ایجاد تمهیداتی مانند ساماندهی فروشگاه‎های سموم اقدام کرده است.

احمدی عنوان کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‎برداران، به‎کارگیری کارشناسان فنی، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات، استفاده از حشرات مفید به منظور مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی در راستای کاهش مصرف سموم و تولید محصولات سالم با توجه به موقعیت کشاورزی منطقه به ویژه در تولید محصولات خارج از فصل از جمله فعالیت‎های انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: افزایش هزینه‎ها و تکرار سمپاشی، طغیان آفات، آلودگی‎های زیست‎محیطی و تهدید سلامتی بهره‎برداران و مصرف‎کنندگان محصولات کشاورزی از جمله مضرات استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز هستند.

وی گفت: به کشاورزان منطقه توصیه می‎شود با مشورت کارشناسان متخصص گیاه‎پزشک نسبت به استفاده از سموم مجاز، زمان و نحوه سمپاشی مناسب اقدام کرده و از خرید هرگونه سموم تقلبی، قاچاق و خارج از فهرست سموم مجاز کشور اکیداً خوداری کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: فروشگاه‎ها نیز باید سموم مجاز را مطابق فهرست سموم مجاز کشور با ثبت مشخصات خریدار در دفاتر مربوطه عرضه کنند، زیرا در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مراحل قانونی با متخلفان برخورد می‎شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Y6qQGQ

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: دو هزار لیتر سم علفکش پاراکوات قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد. سید اسماعیل علوی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا دو هزار ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و ضبط ۳۲۱ کیلوگرم سموم آفت کش، کود تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در منطقه ابرج بخش درودزن در این شهرستان خبرداد. منصور ...
No Thoughts on کشف و ضبط ۴۸۵ کیلوگرم انواع سموم غیرمجاز در جنوب کرمان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>