پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   محلول‌پاشی هوایی در سطح دو هزار هکتار از مزارع سویای گلستان
31 مرداد 1395 , ساعت 14:16

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه:

محلول‌پاشی هوایی در سطح دو هزار هکتار از مزارع سویای گلستان

حدود پنج فروند هواپیما برای اطفای حریق احتمالی در کشور وجود دارد که سه فروند آن در استان‌های گلستان و فارس مستقر بوده و دو فروند دیگر نیز آماده انجام عملیات در سایر مناطق کشور است؛ بنابراین کمبود نداریم

حدود پنج فروند هواپیما برای اطفای حریق احتمالی در کشور وجود دارد که سه فروند آن در استان‌های گلستان و فارس مستقر بوده و دو فروند دیگر نیز آماده انجام عملیات در سایر مناطق کشور است؛ بنابراین کمبود نداریم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه در این باره گفت: برای کنترل سریع آتش‌سوزی‌ها در مناطق شمالی و استان فارس، سه تیم عملیاتی مستقر شده است و دو فروند هواپیمای دیگر نیز آماده خدمات‌رسانی به سایر مناطق کشور است.

احمد طمراسی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقدشده با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سه فروند هواپیما در استان‌های گلستان و فارس مستقر است تا در صورت آتش‌سوزی احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دو فروند هواپیمای اطفای حریق در منطقه کلاله استان گلستان در تابستان سال جاری، بیش از ۲۰ ساعت پرواز با ۳۰ لود آب‌پاشی برای سطح جنگل‌های فوق انجام داده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه ادامه داد: برای مقابله با حریق جنگل‌های استان فارس نیز بیش از ۳۰ ساعت پرواز با بیش از ۵۰ لود آب‌پاشی به انجام رسیده است.

طمراسی تصریح کرد: آتش کلاس‌های مختلفی دارد و در برخی نقاط مختلف دنیا در پاره‌ای موارد از هواپیماهای پهن‌پیکر برای مهار آتش‌سوزی استفاده می‌کنند، در حالی که ایران فاقد چنین هواپیماهایی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر از هواپیماهای سبک با قدرت مانور بالا در کشور استفاده می‌شود که کلاس آن شبیه هواپیماهایی بوده که در دنیا نیز مورد استفاده است.

 

 

انجام محلول‌پاشی برای مقابله با آفات سویا در ۵۰۰ هکتار از اراضی گلستان

طمراسی از محلول‌پاشی مزارع استان گلستان در منطقه علی‌آباد و آق‌قلا برای مقابله با آفات گیاه سویا خبر داد و تأکید کرد: به پیشنهاد سازمان حفظ نباتات کشور تاکنون ۵۰۰ هکتار از مزارع سویای استان گلستان توسط هواپیماهای شرکت محلول‌پاشی شده است.

وی در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود عملیات محلول‌پاشی در مزارع سویای استان گلستان تا پایان شهریورماه سال جاری و در سطحی معادل دوهزار هکتار ادامه یابد.

گفتنی است، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌گو با خبرگزاری فارس از نبود ناوگان هوایی مجهز برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داده است، در حالی که تفاهمنامه منعقدشده شرکت هواپیمایی خدمات ویژه با این سازمان برای دو استان گلستان و فارس در حال انجام است و هیچ مشکلی نیز از لحاظ امکانات و نحوه کار هواپیماها وجود ندارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/CMu41B

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری را یک میلیون هکتار پیش بینی کرد و گفت: از آبان ماه امسال ...
پشتیبانی تحقیقاتی آزمایشگاه های مستقر در  دانشگاه شریف و تعامل با پژوهشکده های کشاورزی، در یک شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شریف منجر به خلاقیت هایی در رفع نیاز ...
No Thoughts on محلول‌پاشی هوایی در سطح دو هزار هکتار از مزارع سویای گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>