پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان  »   اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در شهرضا به بهره‌برداری رسید
3 شهریور 1395 , ساعت 17:36

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در شهرضا به بهره‌برداری رسید

اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در مساحت 7 هکتار با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان استانی و شهرستانی در منطقه دشت مهیار شهرستان شهرضا به بهره‌برداری رسید

 

اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در مساحت ۷ هکتار با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان استانی و شهرستانی در منطقه دشت مهیار شهرستان شهرضا به بهره‌برداری رسید.

عبدالرضا تاکی در این مراسم با اشاره به اقداماتی که برای ایجاد این مرکز انجام شده است، اظهار کرد: این مرکز با زمینی به متراژ ۷ هکتار در منطقه زراعی دشت مهیار به کمک بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی با بیان این که برای ایجاد این مرکز ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: از میزان مبالغ هزینه شده برای ایجاد این مرکز، ۴۵۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط سرمایه‌گذار تأمین شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با بیان این که این مرکز زمینه اشتغال برای ۶ نفر ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۲۶۵ عدد از مواد تکثیری در این مرکز شامل ۶۵۰ عدد انواع سیب،۱۹۷ عدد انواع گلابی، ۳۰۴ عدد انواع آلو، ۳۱۸۶ عدد پایه سیب، ۶۲۸ عدد پایه گیلاس، ۱۶۹ عدد بادام، ۶۶۸ عدد هلو، ۸۵ عدد گیلاس، ۹۷۶ عدد پایه هلو و بادام و ۲۰۲ عدد پایه آلو است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های هفته دولت در اداره جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: یک واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی در طول این هفته در شهرضا به بهره‌برداری می‌رسد که به عنوان یکی از ۵ پروژه شاخص مدیریت جهاد کشاورزی استان است.

تاکی با بیان این که این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال ایجاد شده است، گفت: از مجموع هزینه‌های انجام‌ شده در این پروژه نیز ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط سرمایه‌گذار تأمین شده است.

وی با بیان این که این پروژه ظرفیت تولید سالانه ۶۶۰ تن محصولات گلخانه‌ای دارد، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به متراژ ۲۰ هزار مترمربع ایجاد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان با بیان این که شهرستان شهرضا در تولیدات گلخانه‌ای در سطح کشور حرف برای گفتن دارد، گفت: در حال حاضر ۴۰ هکتار واحد گلخانه‌ای در سطح شهرستان وجود دارد که از این میزان ۳۵ هزار متر زیر کشت انواع نشا هستند که تولیدی بالغ بر ۱۵۰ میلیون نشا در طول سال دارند.

در هفته دولت امسال تعداد ۳۶ طرح با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۹۷ هزار و ۵۷ میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر در بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان شهرضا افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است از مجموع ۲۳۰ پروژه استانی ۳۰ پروژه به عنوان پروژه‌های شاخص معرفی‌شده که از این تعداد نیز ۵ پروژه شهرستان شهرضا قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/BXtXUt

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور، از تولید ۲۸ هزار تن انواع سموم و آفت کش‌ها توسط کارخانجات داخلی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شاهپور ...
آیین کلنگ‌زنی اولین گلخانه تولید نهال مرکبات عاری از ویروس (نهال گواهی شده) در جنوب کشور با حضور محمد مهدی برومندی معاون وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی و شکراله حاجی وند رئیس موسسه تحقیقات ...
هدف از اجرای این طرح سامان‌دهی وضعيت توليد نهال مرکبات، كنترل و پيشگيري از انتشار بيماري‌هاي قابل انتقال از طریق پیوند با استفاده از مواد گياهي سالم، کاهش هزینه‌های تولید نهال سالم، توليد پايه‌هاي مادري ...
No Thoughts on اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در شهرضا به بهره‌برداری رسید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>