پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آلودگی‌های اقلام وارداتی باغداری موجب ایجاد باغ‌های مادری در کشور شد
3 شهریور 1395 , ساعت 17:47

مدیرکل مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی:

آلودگی‌های اقلام وارداتی باغداری موجب ایجاد باغ‌های مادری در کشور شد

مدیرکل مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی گفت: آلودگی‌های اقلام وارداتی در زمینه صنعت باغداری و مشکلات حمل‌ و نقلی ما را به سمت ایجاد باغ‌های مادر سوق داد

مدیرکل مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی گفت: آلودگی‌های اقلام وارداتی در زمینه صنعت باغداری و مشکلات حمل‌ و نقلی ما را به سمت ایجاد باغ‌های مادر سوق داد.

عبدالرضا کاوند در مراسم افتتاح اولین مرکز باغ مادری ارقام هسته‌دار و دانه‌دار بیسیک کشور در شهرضا با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های علمی در تولیدات کشاورزی، اظهار کرد: همان گونه که یک بنا دارای شالوده است، باغات نیز دارای زیربنا هستند و نهال زیربنا یک باغ است.

وی با بیان این که در انتخاب این سنگ بنای باغ‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد، گفت: یکی از زمینه‌های مهم برای مثبت کردن روند تجاری در کشور، توجه بیشتر به فرصت‌های بالقوه موجود در زمینه باغداری است.

مدیرکل مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: باید به سمت بالفعل کردن بالقوه‌های موجود در زمینه باغداری حرکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم وجود استانداردهای قوی در زمینه کشاورزی و باغداری، عنوان کرد: کشورهای موفق در این عرصه، کشورهایی هستند که برای صنعت باغبانی خود قوانین و ضوابط دقیقی ایجاد کنند که نگرانی‌های سرمایه‌گذاران این عرصه را برطرف و موجب آسودگی خاطر مصرف‌کنندگان شوند.

کاوند ادامه داد: استاندارها حداقل شاخص‌های فنی نهال در نهالستان‌ها یا آزمایشگاه‌ها هستند که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده آن را قبول خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم خصوصی‌سازی فعالیت‌های عرصه باغداری، گفت: فعالیت‌های این عرصه باید از دوش دولت برداشته و به بخش خصوصی واگذار شود تا دولت بتواند با ایفای نقش نظارتی خود موجب افزایش سطح کیفی محصولات و حفظ استانداردها شود.

مدیرکل مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم توجه به استاندارهای بین‌المللی این عرصه، خاطرنشان کرد: سایت سازمان تحقیقات و جهاد کشاورزی پژوهش‌ها و اطلاعات موجود در این زمینه را که کشورها و جوامع پیشرو در این عرصه انجام داده است، بارگذاری کرده تا بهره‌برداران و علاقه‌مندان در این زمینه از این اطلاعات استفاده کنند.

وی در پایان با بیان این که با ایجاد این مرکز و باغ مادری جزو معدود کشورهای صادرکننده نهال استاندارد قرار می‌گیریم، گفت: آلودگی‌های اقلام وارداتی در زمینه صنعت باغداری و مشکلات حمل‌ و نقلی ما را به سمت ایجاد باغ‌های مادر سوق داد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/nLvIUr

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور، از تولید ۲۸ هزار تن انواع سموم و آفت کش‌ها توسط کارخانجات داخلی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شاهپور ...
آیین کلنگ‌زنی اولین گلخانه تولید نهال مرکبات عاری از ویروس (نهال گواهی شده) در جنوب کشور با حضور محمد مهدی برومندی معاون وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی و شکراله حاجی وند رئیس موسسه تحقیقات ...
هدف از اجرای این طرح سامان‌دهی وضعيت توليد نهال مرکبات، كنترل و پيشگيري از انتشار بيماري‌هاي قابل انتقال از طریق پیوند با استفاده از مواد گياهي سالم، کاهش هزینه‌های تولید نهال سالم، توليد پايه‌هاي مادري ...
No Thoughts on آلودگی‌های اقلام وارداتی باغداری موجب ایجاد باغ‌های مادری در کشور شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>