پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح بیش از یک‌ هزار هکتار از باغات قزوین انجام شد
3 شهریور 1395 , ساعت 12:22

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح بیش از یک‌ هزار هکتار از باغات قزوین انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تاکنون در یک هزار و 957 هکتار از باغات زیتون منطقه طارم سفلی قزوین عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تاکنون در یک هزار و ۹۵۷ هکتار از باغات زیتون منطقه طارم سفلی قزوین عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شده است.

عباس آقاعلیخانی صبح امروز در بازدید از روند اجرای مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات منطقه طارم سفلی که با حضور شاپورزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: تاکنون در یک هزار و ۹۵۷ هکتار از باغات زیتون منطقه طارم سفلی قزوین عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۲۹ تیرماه سال جاری کار مبارزه با آفت مگس زیتون به صورت بیت اسپری در کانون‌های اصلی مبارزه شروع شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد که ۸ اکیپ فعال در منطقه مستقر هستند و تاکنون یک هزار و ۹۵۷ هکتار از کانون‌های اصلی باغات زیتون منطقه طارم سفلی مبارزه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین مطرح کرد: علاوه بر بیت اسپری مرکز خدمات جهاد کشاورزی طارم سفلی کارت‌های زردی را به صورت نیم‌بها در اختیار کشاورزان قرار داده که تأثیر بسزایی در مبارزه با این آفت دارد.

آقاعلیخانی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۵ هزار کارت زرد از سوی مرکز خدمات جهاد کشاورزی طارم سفلی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

این مسؤول گفت: استان قزوین رتبه سوم از نظر سطح زیر کشت باغات زیتون و رتبه دوم از لحاظ برداشت محصول زیتون را بخود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: این شهرستان دارای ۸ هزار و ۶۵۰ هکتار باغ زیتون بوده که از این میزان سطح زیر کشت ۶۵۰۰ هکتار بارور است.

آقاعلیخانی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال از نظر سال‌آوری زیتون سال نیاور است، ردیابی و پیش‌آگاهی مگس زیتون هر ۵ روز یک بار در منطقه طارم سفلی انجام می‌شود.

وی از کشاورزان درخواست کرد: در باغات زیتون خود حضور داشته باشند و با مرکز خدمات جهاد کشاورزی طارم سفلی مشارکت کرده و ملزوماتی که جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت مگس زیتون در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد را در باغات استفاده کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/JwbJrj

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح بیش از یک‌ هزار هکتار از باغات قزوین انجام شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>