پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   پدیده قاچاق سم کشاورزی با بالا بودن تعرفه واردات
6 شهریور 1395 , ساعت 13:34

رئیس انجمن کود و سم خبر داد

پدیده قاچاق سم کشاورزی با بالا بودن تعرفه واردات

رئیس انجمن کود و سم برای فعالان حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: خردادماه سال آینده روز مزرعه در تهران با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

رئیس انجمن کود و سم برای فعالان حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: خردادماه سال آینده روز مزرعه در تهران با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

سیدمهدی حسینی یزدی صبح امروز در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در همه جای دنیا روز مزرعه برای ارائه دستاوردهای مستقیم کشاورزان برگزار می‌شود که این رویداد مهم نیز برای نخستین‌بار در کشور ما خردادماه سال ۹۶ در تهران و حوالی کرج برپا خواهد شد.

وی در مورد جزئیات بیشتر این رویداد گفت: ۳۶۰ شرکت در روز مزرعه شرکت خواهند کرد که با همکاری کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و وزارت جهاد خواهد بود.

حسینی همچنین از اتصال ایران به اتحادیه اروپا در حوزه‌های نهادهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: مزیت این مسئله آن است که سعی می‌کنیم، آفت‌کش‌ها با استانداردهای روز اروپا بیشتر در دسترس قرار دهیم، زیرا که بذر خوب و سم کم‌خطر امروزه یکی از مهمترین موارد در تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن است.

وی ورود کمپانی‌های معتبر اروپایی در حوزه کود و سم به کشور را از مزایای دیگر اتصال به اتحادیه اروپا در حوزه نهاده‌های کشاورزی برشمرد و گفت: متأسفانه اکنون تعرفه واردات رسمی سم ۴۶ درصد است که در کنار آن با پدیده قاچاق سم مواجه هستیم که نه تنها حقوق دولتی را ضایع می‌کند، بلکه بحث مصرف سم‌های پرخطر و باقی مانده سموم بیشتر ناشی از واردات سم آفت‌کش از طریق قاچاق است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/fqzI16

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: دو هزار لیتر سم علفکش پاراکوات قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد. سید اسماعیل علوی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا دو هزار ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و ضبط ۳۲۱ کیلوگرم سموم آفت کش، کود تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در منطقه ابرج بخش درودزن در این شهرستان خبرداد. منصور ...
No Thoughts on پدیده قاچاق سم کشاورزی با بالا بودن تعرفه واردات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>