پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تغییرات اقلیمی، تولیدات باغی ایران را تهدید می‌کند
6 شهریور 1395 , ساعت 13:20

معاون سازمان حفظ نباتات کشور:

تغییرات اقلیمی، تولیدات باغی ایران را تهدید می‌کند

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تغییرات اقلیمی تولیدات باغی ایران را تهدید کرده و هر روز شاهد کاهش تولیدات باغی در کشور هستیم

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تغییرات اقلیمی تولیدات باغی ایران را تهدید کرده و هر روز شاهد کاهش تولیدات باغی در کشور هستیم.

یحیی ابطالی ظهر امروز در مراسم افتتاح کنگره ملی گیاه‌پزشکی ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج هم‌اکنون نیز در حال برگزاری است، اظهار داشت: تغییر شرایط اقلیمی آفتی برای تولیدات باغی محسوب می‌شود که در صورت ادامه این روند طی سال‌های آینده تولیدات باغی در کشور ۲۵ درصد نسبت به آنچه امروز تولید می‌شود، کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون کنترل و روش خاصی برای جلوگیری از این روند در کشور انجام نشده است.

این مسؤول با بیان اینکه مسؤولیت ما درخصوص حفظ محصولات باغی و تولید در این عرصه بسیار خطیرتر شده است، افزود: در این راستا استفاده از خدمات و توان محققان پزشکی امری مهم محسوب می‌شود.

ابطالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید اقدامات اساسی و کارشناسی شده در این زمینه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این تغییرات اقلیمی به نفع کشورهای اروپایی و آمریکایی است، چرا که آنها ساعت آفتابی بیشتری را تجربه می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات در زمینه وجود آفات و بیماری‌ها و استفاده از سموم در ایران اشاره کرد و گفت: باید از روش‌های سنتی در این زمینه خارج شده و به سمت استفاده از دانش روز در زمینه استفاده از سموم در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور بیان داشت: باید در این زمینه از تنوع‌ بخشی سموم مختلف در کشور به صورت کارشناسی شده و دقیق استفاده شود.

ابطالی ادامه داد: دانش استفاده از سم در کشور ما بسیار پایین است و باید اقدامات کارشناسی شده و دقیق در این زمینه پیاده‌سازی شود.

وی غفلت در این زمینه را ضرر به تولید محصولات باغی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه وجود بیماری‌های ویروسی نفس باغبانی کشور را خواهد گرفت، لذا استفاده از آفت‌کش‌ها و کنترل آن باید با کارشناسی و علم روز انجام شود.

گفتنی است کنگره ملی گیاه پزشکی ایران به مدت ۴ روز با حضور کارشناسان و محققان گیاه‌پزشکی در کرج ادامه دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/4vXFVV

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

بیست و پنجمین کنگره گیاهپزشکی ایران از تاریخ 17 تا 20 شهریور 1403، به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تهران برگزار می شود. کنگره گیاهپزشکی ایران ...
مراسم اختتاميه بیست و چهارمین کنگره گیاه ‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی بعد از ظهر روز سه شنبه 15 شهریورماه سال جاری با حضور دكتر جعفری معاون پژوهش و فن­اوری ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری صادرات محصولات با منشأ گیاهی ۲۵ درصد افزایش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاپور علائی‌مقدم رئیس سازمان ...
No Thoughts on تغییرات اقلیمی، تولیدات باغی ایران را تهدید می‌کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>