پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده
6 شهریور 1395 , ساعت 19:25

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده

عرضه سبد آفت‌کش در آینده نزدیک و حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده خبری بود که معاون وزراعت وزیر کشاورزی اعلام کرد و گفت: از طریق یک شرکت آلمانی مجددا به شرایط قبل از تحریم باز خواهیم گشت و سعی خواهیم کرد هرچه بیشتر از آفت‌کش‌ها، کود و حضور اروپایی به جای نمونه‌های بی‌کیفیت چینی و هندی استفاده کنیم.

عرضه سبد آفت‌کش در آینده نزدیک و حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده خبری بود که معاون وزراعت وزیر کشاورزی اعلام کرد و گفت: از طریق یک شرکت آلمانی مجددا به شرایط قبل از تحریم باز خواهیم گشت و سعی خواهیم کرد هرچه بیشتر از آفت‌کش‌ها، کود و حضور اروپایی به جای نمونه‌های بی‌کیفیت چینی و هندی استفاده کنیم.

عباس کشاورز  در حاشیه نشست واردکنندگان کودهای شیمیایی با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و معاونین وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای تبادل فنی و انتقال تکنولوژی با شرکت‌های آلمانی قراردادی تبادل شده است که در قالب روز مزرعه قابلیت‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد تا کشاورزان بتوانند انتخاب‌های مؤثری داشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های آلمانی در زمینه‌های بذر، کود و انواع آفت‌کش‌ها صاحب تکنولوژی هستند و از بخش خصوصی درخواست می‌شود که در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

 

 

آلمان راهی برای ورود به اتحادیه اروپا

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از آنجا که شرکت‌های آلمانی با اتحادیه اروپا در ارتباط هستند، شرکت‌های خصوصی ایرانی می‌توانند به‌عنوان سرمایه‌گذار و شریک تجاری وارد عمل شوند و اقدامات مؤثری را رقم بزنند.

به گفته کشاورز، با فراهم شدن مقدمات تبادل اطلاعات با کشور آلمان، در پاییز سال جاری شاهد افزایش تولیدات مشترک برای مصرف داخل و صادرات ایران با شرکت‌های اروپایی در بخش دانه‌های روغنی، سویا، آفتابگردان و سایر محصولات خواهیم بود.

 

 

حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده

وی اعلام کرد: بیش از ۴۹۰۰ برند کودی در بخش کشاورزی عرضه می‌شود که از لحاظ مواد عالی و سایر میکروالمان‌ها غنی است و در مقایسه با سه سال گذشته از کیفیت مناسبی برخوردار شده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: بخش خصوصی بیش از ۵۰ درصد سهم تولید کودهای شیمیایی را بر عهده دارد و این در حالی است که در سال‌های گذشته، ۹۵ درصد کودهای کشاورزی از سوی دولت  وارد می‌شد.

کشاورز از عرضه سبد آفت‌کش‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت:  این سبد نتیجه کار مشترک گروه تحقیقاتی و اجرایی در طی ۹ ماه گذشته است که امیدواریم تا حدود یک سال آینده بتوانیم سموم پرخطر را از سبد موجود حذف کنیم.

وی اظهار کرد: امسال حدود ۵۰ درصد به سطح زیر کشت کلزای کشور افزوده شد و علاوه بر آن تولید آفتابگردان روغنی که فراموش شده بود، در بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشور کشت شد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: در پاییز امسال مقدمات کشت ۲۰۰ هزار هکتار دانه‌های روغنی در کشور فراهم شود به گونه‌ای که بذر مناسب برای نقاط مختلف کشور فراهم شده که بیش از ۴۸ نوع بذر کلزا برای کشت در تمامی نقاط کشور تدارک شده است.

کشاورز به تولید حدود ۱۴ میلیون تنی گندم و خرید تضمینی  ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی آن در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت:در هیچ سالی  تا این اندازه ذخیره استراتژیک نداشتیم.

وی همچنین در خصوص میزان وضعیت تولید برنج یادآور شد: براساس برآوردهای صورت گرفته میزان تولید برنج نیز در سال جاری حدود هشت درصد افزایش یافته و به بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید، اما برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود و اجازه واردات نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده نخواهد شد، چرا که اساسا برنج تراریخته در تجارت جهانی هنوز ورود پیدا نکرده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/C23i4B

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on حذف سموم پرخطر کشاورزی تا سال آینده

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>