پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   گشایش دومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران
9 شهریور 1395 , ساعت 11:21

در تالار حکمت دانشگاه گیلان:

گشایش دومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره وری آب در تالار حکمت دانشگاه گیلان گشایش یافت.

دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره وری آب در تالار حکمت دانشگاه گیلان گشایش یافت.

عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر علمی کنگره گفت: دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان گشایش یافته است.
بهزاد قره یاضی افزود: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، بهنژادی گیاهان، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره وری و کارایی مصرف آب، تنش های محیطی در گیاهان زراعی و تغییر اقلیم و مدل سازی از محورهای این کنگره است.
وی اظهار داشت: نظام های زراعی، روش های نوین در تولید محصولات زراعی، علف های هرز و مدیریت آنها، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، زراعت و اصلاح گیاهان دارویی، گیاهان زراعی جدید و فراموش شده و فناوری و مدیریت تولید بذر در گیاهان زراعی از دیگر محورهای این کنگره است.
قره یاضی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۴۰ مقاله برای شرکت در این کنگره دریافت شده که از این تعداد ۹۷۳ مقاله به صورت پوستر و ۲۷ مقاله نیز برای سخنرانی انتخاب شده است.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران بیان داشت: در این کنگره سخنرانانی از افراد برجسته و شاخص بین المللی رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات از کشورهای مختلف جهان به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در قالب سخنرانی های کلیدی می پردازند.
قره یاضی خاطرنشان کرد: ارائه مقالات کلیدی توسط سخنرانان برجسته مدعو، ارائه مقاله توسط اعضای هیات علمی و محققان کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات هم اندیشی پیرامون شعار کنگره از برنامه های اصلی است.
وی برگزاری جلسات هم اندیشی با محورهای اصلی چالش های تولید محصولات زراعی را از دیگر برنامه های این کنگره نام برد و بیان داشت: دستاوردهای حاصل از این جلسات به صورت راهکارهایی به مسئولان اجرایی کشور ارایه می شود.
دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران تا یازدهم شهریورماه جاری در دانشگاه گیلان ادامه دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/QyvpNF

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on گشایش دومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>