اردبیل پیشرو در تولید محصولات ارگانیک در کشور

ارگانیک

چاپ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید محصول پاک و ارگانیک جزو استان های پیشرو و ممتاز ایران است،

عدیل سروی روز یکشنبه افزود: ۱۱ کلینیک تولیدکننده مواد بیولوژیکی در مبارزه بیولوژیک در استان فعال است و ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز در قالب طرح مبارزه بیولوژیکی قرار گرفته است.
وی به استقبال از این روش در کاهش مصرف سموم، دفع آفات و بیماری های مختلف اشاره کرد و گفت: در کنار استفاده نکردن از سم و کود راندمان تولید به حدی افزایش یافته که امکان صادرات محصولات متنوع در بخش کشاورزی فراهم شده است.
وی همچنین افزود: استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی بوده و چهار درصد تولیدات متنوع کشاورزی را به خود اختصاص داده و در سه دشت اردبیل ، مشگین شهر و مغان ظرفیت خوبی برای تولید محصولات متنوع وجود دارد.
وی گفت: امسال بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت حبوبات انتظاری رفت که از این میزان سطح زیر کشت بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن نخود و عدس برداشت شد.
وی افزود: زراعت عدس به سرما متحمل بوده و علاوه بر کشت انتظاری ، امکان کشت پاییزه آن وجود دارد که در این روش ها از بارندگی های پاییز ، زمستانه و بهاره در فصل رشد به خوبی استفاده کرده و قبل از رسیدن ماه های گرم سال که تاثیر منفی در تلقیح گل ها داشته ، رشد کرده و از خسارت برخی آفات و امراض در امان مانده و محصول زودتر رسیده و عملکرد بیشتری نسبت به کشت بهاره خواهد داشت.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/rAAIoD