هیچ محصول تراریخته ای را در داخل تولید نمی‌کنیم

زند

چاپ

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در عرصه ی ترا ریخت تکنولوژی لازم را داریم گفت: هیچ محصول تراریخته ای را در داخل تولید نمی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در خصوص چیستی محصولات ترا ریخته اظهار داشت:یکی از کارهایی که در رابطه با محصولات ترا ریخته در دنیا صورت گرفته این است که در جهت تأمین امنیت غذایی و نیز افزایش ظرفیت تولید از این علم استفاده شده است.

اسکندر زند افزوددر عرصه ی ترا ریخته سعی بر آن است که نژاد گیاهی یا حیوانی تولید کنیم که تولید بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این مطلب که در خصوص ۲ محصول نظیر برنج و پنبه کارهایی را در کشور پیش برده ایم تصریح کرد:در عرصه ی ترا ریخت تکنولوژی لازم را داریم در حالی که ۱۸۰ میلیون هکتار زمین در سطح جهان در ۲۸ کشور زیر کشت محصولات تراریخته قرار دارد.

زند در خصوص تولید این نوع محصولات در ایران گفت: هیچ محصول تراریخته ای را در داخل تولید نمی کنیم.

ریاست سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی همچنین در خصوص وجود نگاه های مخالف محصولات ترا ریخت خاطر نشان کرد:در کشور ما ۲ گروه مخالف وجود دارد که دسته ی اول مخالفان عرصه ی تحقیق اند که بنده معتقدم باید در کلیه ی علوم روز دنیا تحقیق و مطالعه داشته باشیم ضمن اینکه ما در زمینه ی تحقیقات بیش از ۱ دهه است که فعالیت داریم و باید با عده ی قلیل مخالفان تحقیق بحث و گفتگو صورت گیرد.

وی گروه دوم مخالفان را مخالفان واردات معرفی کرد و افزود:واردات ما بر اساس ضوابط و پروتکل های جهانی است.

زند با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازار سویای دنیا مرهون تکنولوژی ترا ریخت است افزود:ذرت و پنبه نیز از مهم ترین محصولات ترا ریخت اند که این علم در دنیا در حال پیشرفت است و بخشی از مخالفت هایی که با آن می شود می توان گفت سیاسی است به دلیل اینکه کمپانی های بذری عمدتا در آمریکا موجودیت دارند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/bPd62H