پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   اجازه واردات چمن برای ورزشگاه یادگار امام تبریز را نمی‌دهیم/ خطر آلودگی وجود دارد
14 شهریور 1395 , ساعت 11:53

معاون سازمان حفظ نباتات:

اجازه واردات چمن برای ورزشگاه یادگار امام تبریز را نمی‌دهیم/ خطر آلودگی وجود دارد

معاون سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه واردات چمن رول و خاک به کشور ممنوع است گفت: اجازه ورود چمن رول ورزشگاه یادگار امام تبریز به کشور را نمی‌دهیم و در سالهای گذشته نیز این اجازه به مسئولان ورزشگاه آزادی داده نشد

معاون سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه واردات چمن رول و خاک به کشور ممنوع است گفت: اجازه ورود چمن رول ورزشگاه یادگار امام تبریز به کشور را نمی‌دهیم و در سالهای گذشته نیز این اجازه به مسئولان ورزشگاه آزادی داده نشد.

مهدی قائمیان در خصوص حواشی پیش روی واردات چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز از کشور ترکیه، اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود واردات خاک و چمن رول به کشور ممنوع است.

وی افزود: در صورتی که شخص حقیقی و حقوقی قصد واردات این محصول را دارد باید آن را به صورت بذر و بعد از انجام استعلامات لازم از این سازمان وارد کند در غیر این صورت حتی اگر به گمرک هم بیاید اجازه ترخیص آن داده نمی‌شود.

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: چمنهای رول با خود حدود یک سانتیمتر خاک دارد و از آنجایی که واردات خاک به کشور ما ممنوع است اجازه ورود این محصول را به کشور نمی‌دهیم.

قائمیان تصریح کرد: ورود خاک خارجی به کشور امکان اینکه منبعی از بیماریهای گیاهی را به کشور بیاورد وجود دارد و این امر باعث خسارت زدن به سایر نباتات و تولیدات کشاورزان می‌شود.

وی یادآور شد: واردات بذر چمن نیز از سایر کشورها بر اساس شرایط قرنطینه‌ای موجود وارد می‌شود که این شرایط بسته به هر کشوری متفاوت است.

۱۰ سال قبل نیز جلوی واردات چمن رول ورزشگاه آزادی گرفته شد

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: حدود ۱۰ سال قبل نیز ورزشگاه آزادی تقاضای واردات چمن رول داشت که با آن مخالفت شد و باید اذعان داشت که این ممنوعیت واردات تنها مربوط به ورزشگاه یادگار امام تبریز نیست.

ورزشگاه یادگار امام تبریز قصد واردات چمن رول از کشور ترکیه را داشت اما این امر با مخالفت سازمان حفظ نباتات کشور روبرو شد.

بنابراین گزارش، هفته قبل معاون استاندار آذربایجان غربی برای رفع تنشهای موجود گفت: بر اساس رایزنیهای انجام شده با گمرکات استان مشکل مربوط به واردات چمن رول از ترکیه حل شده است.

در حالی این اظهارات توسط استانداری آذربایجان غربی مبنی بر اجازه واردات چمن رول و هماهنگیهای انجام شده با گمرک مطرح می‌شود که سازمان حفظ نباتات به عنوان مرجع صلاحیت‌دار در خصوص واردات محصولات نباتی اجازه واردات این محصول را به کشور نمی‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/p3KXII

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور در برابر اظهارنظر ناشیانه و غیراصولی مدیرکل ورزش استان آذربایجان شرقی واکنش نشان داد. اکبر آهنگران در باره اظهارنظر مدیرکل ورزش استان آذربایجان شرقی در خصوص واردات چمن رول شده ...
به‌دلیل ریسک بالای چمن رول‌شده ترکیه به کشور و احتمال وجود برخی آفات و بیماری‌ها، همراه خاک، سازمان حفظ نباتات اجازه واردات را نمی‌دهد. مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور از ممانعت این سازمان برای واردات ...
No Thoughts on اجازه واردات چمن برای ورزشگاه یادگار امام تبریز را نمی‌دهیم/ خطر آلودگی وجود دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>