پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ملی شدن استانداردهای محصولات ارگانیک در ایران
15 شهریور 1395 , ساعت 10:40

رئیس انجمن ارگانیک ایران خبر داد:

ملی شدن استانداردهای محصولات ارگانیک در ایران

رئیس انجمن ارگانیک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از ملی شدن استانداردهای محصولات ارگانیک در کشور خبر داد

رئیس انجمن ارگانیک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از ملی شدن استانداردهای محصولات ارگانیک در کشور خبر داد.
سیدرضا نورانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : امنیت غذایی مهمترین وظیفه بخش کشاورزی و رسالتی حاکمیتی است و از اولویت بسیار بالایی در تمامی سطوح برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: امنیت غذایی به مفهوم دسترسی همیشگی تمام افراد جامعه به غذای کافی، سالم و مغذی برای برخورداری از یک زندگی سالم و پویا است.

رئیس انجمن ارگانیک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: کشاورزی ارگانیک امروزه در سراسر جهان به‌عنوان یک بینش و سامانه تولید محصولات کشاورزی که تاکید آن بر تولید محصولات سالم است شناخته می‌شود.

وی افزود: در کشاورزی ارگانیک علاوه بر توجه به تولید غذای کافی، تولید غذای سالم مورد توجه و کانون تمرکز فعالیت تولیدکنندگان است.

نورانی اظهارداشت: کشاورزی ارگانیک در جهان امروز مترادف با کشاورزی سالم و سازگار با محیط زیست و مبتنی بر آموزه‌های توسعه پایدار مطرح است.

وی در ادامه با بیان اینکه محصولات تراریخته به شدت سلامت جامعه را تهدید می کند، گفت: سال گذشته ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته بدون نام و نشان وارد سفره مردم شد.

رئیس انجمن ارگانیک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به مضررات تولید محصولات ترایخته اشاره کرد و افزود: این محصولات ضمن از دست دادن ارقام بومی و از بین رفتن تنوع زیستی موجبات تهدید سلامت و امنیت غذایی افراد جامعه را فراهم می سازد.

وی همچنین کشاورزی ارگانیک را دوست دار محیط زیست در میان تمام شاخه های کشاورزی پایدار معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به کشاورزی پایدار باید از شیوه ارگانیک استفاده کرد زیرا کمترین اثر سوء را بر محیط زیست دارد.

نورانی با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک یک نظام جامع تولید است، افزود: در این نظام از مواد شیمیایی مصنوعی و همچنین از نهاده های تراریخته استفاده نمی شود.
وی اظهارداشت: کشاورزی ارگانیک مصرف سوخت فسیلی را به شدت کاهش، سلامت انسان‌ها را حفظ و سلامت عمومی‌ جامعه را واکسینه می‌کند.

رئیس انجمن ارگانیک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: در کشاورزی ارگانیک محصول مورد نظر به صورت طبیعی و بدون استفاده از کود یا آفت‌کش‌های شیمیایی تولید می شود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : انجمن توسعه و ترویج محصولات کشاورزی ارگانیک ایران با اهداف استانداردسازی محصولات کشاورزی در جهت افزایش سلامت غذایی، افزایش بهره‌وری با استفاده از شرایط بالقوه موجود در کشور برای تولید برخی از محصولات ارگانیک، پایداری در تولید، عرضه و تجارت، زمینه‌سازی برای صدور گواهی ملی و بین‌المللی برای محصولات ارگانیک مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی تاسیس شده است.

نورانی بیان داشت: شناسایی مناطق تولید محصولات ارگانیک، شناسایی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران محصولات ارگانیک براساس تقاضای بازار و اولویت‌بندی آنها، بررسی مسائل و مشکلات و تدوین و ارائه راهکارهای لازم به منظور تولید محصولات ارگانیک از مراحل قبل از کاشت، داشت، برداشت،‌ فرآوری،‌ بسته‌بندی، بازرگانی، بازاریابی و صنایع محصولات ارگانیک و برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از مهمترین فعالیت‌های انجمن به شمار می رود.

وی یادآورشد: بدون شک ظرفیت‌های عظیم کشاورزی ارگانیک با ماهیت درون‌زا (اتکا به نهاده‌ها و رهیافت‌های درون‌مزرعه‌ای و خودگردان در تولید محصولات غذایی) و برون‌گرا بودن (ظرفیت و استعداد قابل توجه صادراتی آنها و ارزآوری قابل توجه و کاستن از اتکا به درآمدهای نفتی) قادر خواهد بود ضمن تسهیل دستیابی به اقتصاد مقاومتی موجبات توسعه پایدار و همه‌جانبه کشاورزی کشور را فراهم کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/ZPemyn

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on ملی شدن استانداردهای محصولات ارگانیک در ایران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>