پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   ممنوعیت فروش سنبل آبی در مازندران/ تالاب آغوزبن بابل از رشد سنبل آبی پاکسازی شد
14 شهریور 1395 , ساعت 11:44

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران:

ممنوعیت فروش سنبل آبی در مازندران/ تالاب آغوزبن بابل از رشد سنبل آبی پاکسازی شد

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست مازندران مانع فروش سنبل آبی در استان می‌شود

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست مازندران مانع فروش سنبل آبی در استان می‌شود.

میلاد بهرامی درباره اثرات منفی سنبل آبی در رودخانه‌ و زیستگاه‌های آبزیان شمال کشور، اظهار کرد: رشد سنبل آبی مشکلات اقتصادی و تاثیر منفی بر گردشگری، اکوتوریسم، زیست پرندگان و از بین بردن منابع آبی و اراضی کشاورزی مازندران می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه سنبل آبی گونه گیاهی مهاجم و غیربومی در مناطق شمالی کشور است، افزود: اثرات زیان‌بار سنبل آبی کشت برنج و سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه برای مقابله با سنبل آبی نیازمند همکاری همه اقشار جامعه هستیم، گفت: سنبل آبی به‌لحاظ اثرات منفی که بر محیط زیست دارد از خرید و فروش آن جلوگیری می‌شود.

این مسؤول از تشکیل کمیته تخصصی با هدف مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی در مازندران خبر داد و افزود: برای مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات، پدافند غیرعامل استانداری و محیط زیست تشکیل شد تا اقدام لازم برای جلوگیری از گسترش این گونه مهاجم و غیربومی در استان انجام شود.

بهرامی با اعلام اینکه در برخی شهرستان‌های استان گونه مهاجم سنبل آبی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان قائم‌شهر با اطلاع از پخش گیاه سنبل آبی در این شهرستان این گونه گیاه مهاجم را از سطح بازار جمع‌آوری کردند.

وی ادامه داد: در یکی از اقدامات ۳۵ شاخه از گونه مهاجم سنبل آبی در حین فروش در میدان طالقانی شهرستان قائم‌شهر جمع آوری شد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، سنبل آبی را دارای قابلیت گسترش سریع و غیر قابل مهار دانست و اضافه کرد: این گونه گیاه مهاجم و مخرب محیط زیست در مدت زمان کوتاهی بخش‌های وسیعی از تالاب و آب‌بندان‌ها را در اختیار می‌گیرد و مانع رسیدن اکسیژن به آبزیان می‌شود.

این مسؤول رشد سریع گیاه مهاجم سنبل آبی را  در آب‌بندان‌ آغوزبن بابل قابل روئیت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از وسایل خاکبرداری حاشیه تالاب آغوزبن بابل پاکسازی شد.

بهرامی، اضافه کرد: به جز آب‌بندان آغوزبن بابل گیاه مهاجم سنبل آبی در سایر منابع آبی مازندران دیده نشد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست مازندران از تلاش محیط‌بانان آملی در جلوگیری از مرگ و میر آبزیان رودخانه کاری خبر داد و گفت: رودخانه کاری که از رودخانه‌های مهم شهرستان آمل محسوب می‌شود از سوی عده‌ای افراد سودجو با تغییر مسیر جریان آب مواجه شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تلاش محیط‌بانان آملی استمرار حیات برای آبزیان رودخانه کاری در این شهرستان بوده است، اظهار کرد: محیط زیست مازندران با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی مسیر طبیعی آب رودخانه کاری را هدایت کردند و مانع مرگ و میر آبزیان و از بین رفتن زیستگاه‌ و اکوسیستم طبیعی شدند.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/M1uhne

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

استاندار گیلان  در نشست شورای پدافند غیر عامل با موضوع کشاورزی گفت: نباید هزینه‌ای از باغداران بابت مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
نسیم طواف زاده، مدیر عامل موسسه مردم نهاد سبز کاران گیلان گفت: سنبل آبی  در برخی از کشورهای جهان مشکل ساز شده است. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از شبستان، وی با بیان ...
بیژن یعقوبی استادیار موسسه تحقیقات برنج کشور عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته ملی محیط زیست با عنوان «برای نجات تالاب‌عینک کمک کنیم» در منطقه تالاب‌عینک رشت با اشاره به وجود گیاه مهاجم سنبل آبی ...
No Thoughts on ممنوعیت فروش سنبل آبی در مازندران/ تالاب آغوزبن بابل از رشد سنبل آبی پاکسازی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>