پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   قارچ کنسروی ایران در مسیر روسیه
16 شهریور 1395 , ساعت 9:02

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خبر داد:

قارچ کنسروی ایران در مسیر روسیه

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: بازار روسیه ظرفیت صادرات 340 هزارتن قارچ مازدا تولید داخل در قالب کنسروبه این کشور را دارد

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: بازار روسیه ظرفیت صادرات ۳۴۰ هزارتن قارچ مازدا تولید داخل در قالب کنسروبه این کشور را دارد.

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به وضعیت تولید قارچ اظهار داشت: در شرایط فعلی به سبب گرمای بیش از حد هوا کامپوست‌ها تولید مساعدی ندارند به گونه‌ای که برخی از واحدها  به سبب نبود سیستم های خنک کننده کافی اقدام به پرکردن سالن های خود نمی کنند که در نتیجه این امر عدم توزان تولید و عرضه را به همراه دارد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو قارچ فله درجه یک ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که این امر سود ۳۰۰ تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو قارچ را نشان می دهد.

افشار در خصوص مشکلات صادرات قارچ گفت: در زمینه صادرات مشکلات ساختاری متعددی از قبیل نقل و انتقال پول، نبود خطوط هوایی و حمل و نقل وجود دارد که با وزات جهاد کشاورزی در تلاشیم که راه های صادراتی را هموار نماییم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ادامه داد:حجم تولید قارچ در پایان سال به ۱۸۰ هزارتن خواهد رسید که با توجه به سرانه مصرف قارچ در کشور حدود ۹۰ هزارتن مازاد خواهیم داشت که در این خصوص باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی تمهیداتی در این خصوص به کارگیرند.

وی افزود:براساس مطالعات انجام شده روسیه بازار ۳۴۰ هزارتنی قارچ را دارد ضمن آنکه مصرف کنسروی قارچ در این کشور بالاست ، لازم است با به کارگرفتن تمهیداتی مازاد تولید خود را صادر نماییم.

 

نوسازی واحد های تولیدی در دستور کار است

افشار در خصوص تجهیز و نوسازی واحدهای سنتی عنوان کرد: تاریخچه واحد هایی که با سیستم ابتدایی و قدیمی به امر تولید مشغول هستند به دهه ۶۰ تا ۷۰ مربوط می شود ، در آن زمان به سبب محدودیت دانش فنی و ارتباط با اروپا هر کس بنا به سلایق خود اقدام به راه اندازی این سیستم‌ها کرده که در شرایط فعلی لازم است وام مکانیزاسیون به عنوان یارانه در اختیار تولیدکنندگان درجهت مدرن کردن واحد های تولیدی قرار گیرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ در خصوص هزینه نوسازی واحدهای تولیدی تصریح کرد: یک واحد ۲۰۰ تنی تولید ، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در جهت نوسازی نیاز دارد که خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی این مبلغ را به طور کامل در اختیار پرورش دهندگان از سوی انجمن قرار می دهد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/b5OvK2

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار "قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن" از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد....
دانشمندان چینی و استرالیایی می‌گویند یک پادزهر بالقوه برای سمی‌ترین قارچ جهان (کلاه مرگ) پیدا کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این قارچ کشنده مسئول ۹۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از قارچ ...
روز گذشته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، پادزهری به نام ماده تشخیصی ایندوسیانین سبز را تایید کرده است که مسمومیت ناشی از آلفا آمانیتین را کاهش می دهد. این ماده سمی توسط ...
No Thoughts on قارچ کنسروی ایران در مسیر روسیه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>