جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   خسارت 40 درصدی حمله گرازهای وحشی به مزارع رابر
18 شهریور 1395 , ساعت 15:27

رئیس اداره محیط زیست رابر خبر داد

خسارت ۴۰ درصدی حمله گرازهای وحشی به مزارع رابر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رابر گفت: خسارت ۳۵ تا۴۰ درصدی حمله گرازهای وحشی به مزارع و باغ‌های این شهرستان موجب نگرانی کشاورزان شده است.

اسحاق منظری اظهار داشت: روستاهای اطراف شهرستان رابر سهم زیادی در تولید انواع محصولات باغی و زراعی در این شهرستان دارند.

وی افزود: اما وجود جمعیت انبوه گرازهای وحشی در منطقه سبب شده تا تولید کشاورزان همواره با خسارت یا حمله و دستبرد این حیوان مواجه شود و نگرانی کشاورزان را به دنبال داشته باشد.

منظری بیان داشت: هر ساله حدود ۳۵ تا۴۰ درصد محصولات کشاورزی مناطق شهرستان رابر به ویژه در محدوده روستاهای خشکرود، زارچستان، کلوئیه، منطقه هلیل‌رود در بخش هنزاء و روستاهای اسکر، دیوران و روستاهای بالادست بر اثر حمله گرازهای وحشی تخریب می‌شود.

وی با اشاره به سهم عمده روستاهای حاشیه شهرستان رابر در تولید باغی و زراعی تصریح کرد: وجود جمعیت انبوه گرازهای وحشی در منطقه سبب شده تولید کشاورزان با خسارت حمله و دستبرد این حیوان مواجه شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رابر به کشاورزان توصیه کرد، در حال حاضر با روشن کردن آتش، ایجاد دود و سر و صدا از اراضی کشاورزی و باغی خود محافظت کنند.

منظری همچنین از تعلق خسارت در قالب مساعدت به کشاورزانی که باغ‌ها و مزارعشان با استفاده از فنس و کانال حصار شده و باز هم حیوان به آن حمله کرده، خبر داد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/txsTrA

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

گراز‌های وحشی با یورش به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه خلخال خسارات مالی قابل توجهی به بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان وارد کردند. کشاوزان و باغداران خلخال خواستار اقدام عاجل و چاره‌اندیشی برای ...
No Thoughts on خسارت ۴۰ درصدی حمله گرازهای وحشی به مزارع رابر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>