جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا 2 هفته ادامه دارد
20 شهریور 1395 , ساعت 12:03

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران:

مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا ۲ هفته ادامه دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا دو هفته ادامه دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا دو هفته ادامه دارد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه با آفت مرکبات اظهار کرد: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه بالشتک مرکبات از ۱۸ شهریور ماه آغاز شده و به‌مدت دو هفته ادامه دارد.

وی افزود: مبارزه با آفت مرکبات در این مرحله باید به‌صورت لکه‌گیری و کانون‌کوبی صورت گیرد و باید از سمپاشی درختان بدون آفت خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از استرس‌های خشکی، لازم است سمپاشی در اوایل صبح و عصر انجام شود.

زاغی اضافه کرد: قبل از مبارزه شیمیایی نمونه‌های حاوی از آفت در باغ جمع‌آوری شود و با کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات دهستان‌ها، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مشاوره و پس از اخذ نسخه گیاه‌پزشکی برای خریداری سموم به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه باغداران از مصرف سموم و روغن امولسیون شونده فاقد مشخصات و توصیه نشده خودداری کنند، گفت: برای پیشگیری از اثرات سوء احتمالی از اختلاط حشره‌کش‌ها با کودهای شیمیایی خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کنترل شیمیایی آفت مینوز مرکبات در نهالستان‌ها و باغ‌های کمتر از سه سال و در صورت وجود جوانه‌های جدید حداکثر تا اواخر شهریور با حشره‌کش‌های توصیه‌شده استفاده شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/yC6Q6Z

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم با آفت بالشک مرکبات از ۲۵ شهریور ماه امسال به مدت ۳ هفته است. به نقل ...
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران مدیریت حفظ نباتات، تصمیمات متخذه در جلسه پیش ‌آگاهی استان مازندران در خصوص کنترل آفات ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ۲۰ خرداد برای شهرهای مرکزی و شرقی و در شهرهای غربی استان از ۲۵ خرداد به مدت سه هفته بحث مبارزه با آفت بالشک در ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات از 27 خرداد ماه به مدت 3 هفته از تاریخ شروع مبارزه اعلام کرد. به نقل ...
No Thoughts on مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا ۲ هفته ادامه دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>