امحای بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر

چاپ

رئیس حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شهر شوشتر مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی، جمع آوری و امحاء شد.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: در چند روز گذشته بیش از شش تن پسماند خطرناک و ویژه کشاورزی مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی شهرستان شوشتر پس از رعایت استانداردهای جمع آوری و حمل و نقل به یکی از شرکتهای امحاء کننده پسماندهای خطرناک در خارج از استان انتقال و با رعایت قوانین ضوابط و استانداردهای زیست محیطی معدوم شد.

وی افزود: عملیات جمع آوری، حمل، انتقال و امحای این پسماندها که شامل ظروف خالی سموم کشاورزی و پسماندهای آزمایشگاهی حاوی استات سرب بود با حضور و نظارت کارشناس محیط زیست این اداره و براساس ضوابط و قوانین زیست محیطی طی سه روز به انجام رسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از مسائل عمده محیط زیست در خوزستان، آلودگی منابع آب و خاک به وسیله سموم دفع آفات و بیماری های گیاهی و نیز کودهای شیمیایی است که در کنار آن رها کردن و دفع غیراصولی ظروف خالی این سموم نیز خطری جدی برای محیط زیست و سلامت انسانها به شمار می رود.

لاهیجان زاده اضافه کرد: این گونه پسماندها به ویژه ظروف خالی سموم باید به روشهای اصولی و طبق سیاست های زیست محیطی امحاء و معدوم شوند و به هیچوجه نمی توان از این ظروف جهت سایر مصارف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده شده که گاهاً توسط برخی از افراد محلی و کشاورزان از این ظروف جهت ذخیره آب و مواد غذایی نیز استفاده می شود که این مسئله می تواند خطرات جدی برای سلامت این افراد به دنبال داشته و باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/unxlVF