پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   امحای بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر
21 شهریور 1395 , ساعت 9:09

رئیس حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:

امحای بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر

رئیس حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شهر شوشتر مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی، جمع آوری و امحاء شد

رئیس حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شهر شوشتر مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی، جمع آوری و امحاء شد.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: در چند روز گذشته بیش از شش تن پسماند خطرناک و ویژه کشاورزی مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی شهرستان شوشتر پس از رعایت استانداردهای جمع آوری و حمل و نقل به یکی از شرکتهای امحاء کننده پسماندهای خطرناک در خارج از استان انتقال و با رعایت قوانین ضوابط و استانداردهای زیست محیطی معدوم شد.

وی افزود: عملیات جمع آوری، حمل، انتقال و امحای این پسماندها که شامل ظروف خالی سموم کشاورزی و پسماندهای آزمایشگاهی حاوی استات سرب بود با حضور و نظارت کارشناس محیط زیست این اداره و براساس ضوابط و قوانین زیست محیطی طی سه روز به انجام رسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از مسائل عمده محیط زیست در خوزستان، آلودگی منابع آب و خاک به وسیله سموم دفع آفات و بیماری های گیاهی و نیز کودهای شیمیایی است که در کنار آن رها کردن و دفع غیراصولی ظروف خالی این سموم نیز خطری جدی برای محیط زیست و سلامت انسانها به شمار می رود.

لاهیجان زاده اضافه کرد: این گونه پسماندها به ویژه ظروف خالی سموم باید به روشهای اصولی و طبق سیاست های زیست محیطی امحاء و معدوم شوند و به هیچوجه نمی توان از این ظروف جهت سایر مصارف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده شده که گاهاً توسط برخی از افراد محلی و کشاورزان از این ظروف جهت ذخیره آب و مواد غذایی نیز استفاده می شود که این مسئله می تواند خطرات جدی برای سلامت این افراد به دنبال داشته و باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/unxlVF

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

اجلاس بین المللی کنوانسیون های بازل، روتردام و استکهلم در ژنو سوئیس برگزار گردید. شانزدهمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون بازل (BC COP-16)، یازدهمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون روتردام (RC ...
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک توصیه می‌شود. علی دهقانی اظهار کرد: پسماندهای کشاورزی شامل فضولات، ضایعات، باقی‌مانده‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، باغی، دام، طیور و ...
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت :ساماندهی پسماندهای کشاورزی به حفظ محیط زیست کمک بسزایی می کند. مسعود ربانی افزود: امحاء ظروف وقوطی های سموم کشاورزی مهمترین موضوع در پسماندهای کشاورزی است. به ...
No Thoughts on امحای بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>