جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   همزمان با از بین بردن مگس های سفید باید با سایر آفات گیاهی مبارزه شود
22 شهریور 1395 , ساعت 11:24

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

همزمان با از بین بردن مگس های سفید باید با سایر آفات گیاهی مبارزه شود

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: لازمه از بین بردن مگس های سفید استفاده از سموم ارگانیک در کنار مبارزه همزمان با سایر آفات و بیماری های گیاهی است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: لازمه از بین بردن مگس های سفید استفاده از سموم ارگانیک در کنار مبارزه همزمان با سایر آفات و بیماری های گیاهی است.

محمد حقانی با بیان اینکه مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی در شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، خاطر نشان کرد: متخصصان معتقدند پیدایش تغییر شرایط اقلیمی موجب به وجود آمدن مگس های سفید شده و این در حالی است که گیاهان خارج از شهر تهران در گذشته میزبان این نوع مگس ها بوده است.
حقانی گفت: بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر به دلیل خشکی هوا و کمبود بارندگی مگس های سفید به شهر آمده اند از این رو مبارزه با آفت گیاهی در زمین های کشاورزی به اندازه استفاده از سموم ارگانیک در شهر اهمیت دارد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد : اقدامات کارشناسانه سبب شده است تا زمان تبدیل کرم ها ( مگس های سفید ) به پروانه مشخص باشد و بدین ترتیب شهرداری تهران با استفاده از سموم ارگانیک می تواند در کل شهر به ویژه در نقاط آلوده با مگس سفید مبارزه کند.
وی افزود: سموم ارگانیک اثرات مضر زیست محیطی به همراه ندارد و نتایج خوب اقدامات شهرداری به ویژه در سال های گذشته در منطقه ۹ در مبارزه با مگس سفید تائیدی بر این موضوع است.
حقانی افزود : بر اساس مطالعات انجام شده توسط کارشناسان، مگس های سفید به صورت شفیره در خاک زندگی می کنند و بعد از آن به صورت کرم از ساقه های درخت ها بالا رفته و به روی برگ ها می روند در آخر نیز تبدیل به پروانه سفید یا مگس سفید می شوند.
رییس کمیته محیط زیست ادامه داد: سم پاشی نقاط آلوده توسط شهرداری تهران در زمستان انجام شده است و در حال حاضر نیز با توجه به شفیره، کرم و پروانه شدن این حشرات باید به طور مجدد نقاط آلوده سم پاشی شود تا این حشرات مزاحم از بین بروند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مگس های سفید یا همان سفید بالک ها برای سلامتی انسان ها خطری محسوب نمی شوند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/fLQb8M

سماتهران

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
طرح مبارزه بیولوژیک کنترل آفات در گلخانه‌های استان آغاز شده است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان در بازدید از گلخانه‌های بیولوژیک این شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه ...
از سال ۹۳ تهران مهمان ناخوانده‌ای داشت که هر روز شهروندان را به مرز کلافگی می‌رساند. جمعیت سفید بالک در سطح شهر تهران طغیان پیدا کرده بود و از مهمترین دلایل آن میتوان ...
تهران این روزهای میزبان مهمانان زیبا و کوچکی است که سال‌ها از آنها خبری نبود. از اواخر هفته گذشته سطح شهر تهران پر از پروانه شد، پروانه‌هایی که به خاطر تغییر دوره‌های بارشی ...
No Thoughts on همزمان با از بین بردن مگس های سفید باید با سایر آفات گیاهی مبارزه شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>