جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سمنان  »   کشت ارقام نامرغوب پسته متوقف شود/انبارهای خانگی، آفت صادرات پسته‌
25 شهریور 1395 , ساعت 11:30

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

کشت ارقام نامرغوب پسته متوقف شود/انبارهای خانگی، آفت صادرات پسته‌

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از انبارهای خانگی، به‌عنوان آفت صادرات پسته نام برد و گفت: امروز باید کشت ارقام نامرغوب پسته در کشور متوقف شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از انبارهای خانگی، به‌عنوان آفت صادرات پسته نام برد و گفت: امروز باید کشت ارقام نامرغوب پسته در کشور متوقف شود.

محمد علی طهماسبی در نشستی با حضور استاندار سمنان در سالن جمعیت هلال‌احمر دامغان اظهار داشت: میانگین تولید و عملکرد پسته در هر هکتار در کشور قابل‌قبول و به‌صرفه نیست.

وی افزود: امروز باید با استفاده از روش‌های مکانیزه و حذف ارقام نامرغوب پسته، برای آن ارزش‌افزوده ایجاد کرده و کشت این محصول استراتژیک و ارزآور را به‌صرفه کنیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ترمینال‌های (انبارهای) خانگی ضبط و نگهداری پسته، آفت صادرات پسته ایران است تأکید کرد: امروز حتماً باید ترمینال‌های نیمه مکانیزه و خانگی نگهداری پسته حذف‌شده و ترمینال‌های ضبط مکانیزه پسته در شهرهای تولیدکننده پسته ایجاد شود.

طهماسبی با بیان اینکه امروزه سلامت پسته، امری بسیار ضروری و مهم برای توسعه صادرات این محصول و موردقبول واقع‌شدن آن در بازارهای جهانی است به کشاورزان و باغداران توصیه کرد تا از ورود حیوانات مضر و موزی به انبارهای پسته جلوگیری کنند.

 

سموم پرخطر کشاورزی در کشور حذف می‌شوند/برخورد شدید با توزیع کودهای قاچاق در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سموم پرخطر کشاورزی در کشور حذف می‌شوند عنوان کرد: امروز در وزارت جهاد کشاورزی حذف سموم پرخطر در دستور کار قرارگرفته و سموم استاندارد به کشاورزان توزیع می‌شود.

طهماسبی با تأکید بر اینکه کشاورزان باید برای اطمینان از سلامت محصولات خود از مصرف کودهای بدون شناسه قاچاق و بدون مجوز خودداری کنند تأکید کرد: از طرف وزارت کشاورزی این موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود و کودهای بدون شناسه جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به کمبود آب در کشور و اهمیت آن در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: امروز هر کشاورز باید بداند که با استفاده از هر لیتر آب چقدر محصول برداشت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آب مسئله اصلی کشاورزی و باغداری ماست تأکید کرد: اگر در طرح‌های آبیاری تحت‌فشار، تجمیع زمین کشاورزی صورت بگیرد اجرای این طرح‌ها موفق‌تر خواهد بود.

طهماسبی با تأکید بر اینکه باید ۸۰ درصد پسته تولیدی در جمهوری اسلامی ایران صادر شود اظهار داشت: این مسئله نیازمند حفظ سلامت و کیفیت پسته صادراتی است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/xyQN5B

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

No Thoughts on کشت ارقام نامرغوب پسته متوقف شود/انبارهای خانگی، آفت صادرات پسته‌

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>