پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   کشت محصولات ارگانیک در 1500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
25 شهریور 1395 , ساعت 14:49

دبیر کمیته محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

کشت محصولات ارگانیک در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

دبیر کمیته محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هم‌اکنون 1492 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت و تولید محصولات ارگانیک اختصاص دارند.

دبیر کمیته محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هم‌اکنون ۱۴۹۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت و تولید محصولات ارگانیک اختصاص دارند.

علیرضا نوروزیان اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت و تولید محصولات ارگانیک اختصاص دارند که از این رقم یک هزار هکتار مربوط به باغ‌های انگور و ۲۵۰ هکتار نیز به کشت گندم و ۵۰ هکتار جو اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان نیز به‌صورت ارگانیک زیر کشت حبوبات رفته است.

دبیر کمیته محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین از وجود ۱۵ هکتار باغ پسته ارگانیک در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۱۰ هکتار باغ بادام ارگانیک نیز در قزوین وجود دارد.

وی هم‌چنین به تولید محصول ارگانیک زغال‌اخته، گردو و فندق در استان اشاره کرد و افزود: در هرکدام از این محصولات سه هکتار باغ ارگانیک داریم، همچنین در سال‌های اخیر شاهد کشت ۴ هکتار زعفران ارگانیک در زمین‌های کشاورزی استان نیز بوده‌ایم.

نوروزیان هم‌چنین از کشت ۴ هکتار سبزیجات در باغچه‌های خانگی روستایی در شهرستان‌های آبیک و بوئین‌زهرا به شکل ارگانیک خبر داد و تصریح کرد: درصدد ترویج کشت ارگانیک در باغچه‌های خانگی هستیم که این موضوع می‌تواند ضمن کمک به معیشت روستائیان در تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق مؤثر باشد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای کشت محصولات ارگانیک کشاورزی در استان قزوین از هشت سال گذشته آغاز شده و امروز این طرح از سبزی‌کاری خانگی به باغ ۱۰۰۰ هکتاری انگور و کشت گندم در مزرعه ۱۵۰ هکتاری توسعه‌یافته است که البته هنوز کافی و رضایت‌بخش نیست.

نوروزیان ادامه داد: برای توسعه کشت و تولید محصولات ارگانیک کشاورزی به حمایت مسئولان و فرهنگ‌سازی برای مصرف بین مردم نیازمند هستیم.

این مسئول یادآور شد: محصولات ارگانیک کشاورزی شامل محصولاتی هستند که در کشت و تولید آن‌ها از سموم و کودهای و آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است که ۷۲ هزار هکتار باغ بوده و سایر به مزارع اختصاص دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Xl4dn4

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on کشت محصولات ارگانیک در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>