پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, گیلان  »   افتتاح ساختمان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور در رشت
27 شهریور 1395 , ساعت 8:20

افتتاح ساختمان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور در رشت

این ساختمان سه طبقه، با3200 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت حدود 2 هکتار و با 60 میلیارد ریال هزینه ساخته شده است

ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور امروز در رشت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما این ساختمان سه طبقه، که ۳۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار احداث شده و برای ساخت آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اعظم خوش خلق سیما رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه  پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال یکی از ۴ پژوهشکده ی بخش کشاورزی کشور است که در حوزه ی جانوری و گیاهی فعالیت می کند،گفت:  شناسایی عملکرد ژن ها ، کشت بافت ، انتقال ژن و بررسی اختلالات ژنتیکی موجودات از مهمترین کارکردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشور نیز خودکفایی در تولید بذر سالم سیب زمینی را یکی از دستاوردهای پژوهشکده های چهارگانه ی بیوتکنولوژی کشور عنوان کرد و گفت: ایران اکنون با تولید سالانه ی ۵ میلیون تن سیب زمینی رتبه ی سیزدهم جهان را به خود اختصاص داده که جبران کسری واردات آن سالانه برای کشور ۲۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.
اسکندر زند همچنین انجام پژوهشهای هدفمند با استفاده از فن آوری های نوین را از ماموریت های مهم پژوهشکده های بخش کشاورزی دانست و افزود: تولید پروبیوتکنیکهای مکمل خوراک دام و طیور ، فرمولاسیون غنی سازی مواد غذایی و آرایشی – بهداشتی با استفاده از جلبک ، تکثیر انبوه پایه ها و ارقام تجاری پسته و پژوهشهای مرتبط با انواع، گیاهان دارویی ،  آبزیان و ماهیان خاویاری تنها بخشی از مطالعات کاربردی پژوهشکده های بیوتکنولوژی کشاورزی است.
مهرداد بائوج لاهوتی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز نقش پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور را درآسیب شناسی و بهبود عملکرد محصولات کشاورزی گیلان مهم دانست و افزود:پژوهشهای کاربردی این مرکزمیتواند در حوزه کشت و استحصال مطلوب بادام زمینی،پرورش کرم ابریشم،چای و زیتون منشا خدمات سازنده باشد.
غلامعلی جعفر زاده یکی از نمایندگان رشت در مجلس نیز نقش پژوهشکده های بیو تکنولوژی حوزه کشاورزی را در تحقق عینی اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی موثر دانست و افزود:ارتقاء بهره وری،افزایش برداشت در واحدسطح، مدیریت زمان و بهبود کیفیت تولید از الزاماتی ست که با دانش محوری نتیجه میدهد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/d1xwuo

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
محققین دانشگاه شیکاگو به نتایج خارق العاده ای در زمینه تولید گیاهان مقاوم به خشکی و با توان تولید محصول بالاتر در اثر دستکاری RNA دست یافته اند. این کشف ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا ...
No Thoughts on افتتاح ساختمان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور در رشت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>