رفع طغیان سفید بالک‌ها تا ۲ هفته آینده/ سوزاندن برگ‌های پاییزی برای جلوگیری از زاد و ولد این حشرات

سفیدبالک-مگس سفید

چاپ

فرماندار تهران با تاکید بر رفع طغیان سفید بالک‌ها تا ۲ هفته آینده از سوزاندن برگ‌های پاییزی برای جلوگیری از زاد و ولد این حشرات در سال آینده خبر داد.

عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران درباره اقدامات صورت گرفته برای مهار طغیان “سفید بالک‌ها” گفت: جلسات و کارگروه تخصصی تشکیل و مقرر شد؛ وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به طور مشترک یک طرح عملیاتی و اجرایی را با استفاده از تجربیات کشورهایی که درگیر این آفت بوده‌اند؛ تهیه کنند. با ارائه این طرح عملاً شهرداری تهران و سازمان پارک‌ها و فضای سبز با نظارت محیط زیست، مجری اقدامات لازم خواهند بود.

وی افزود: از طرفی یک سری مباحث در مورد اطلاع‌رسانی کارساز و همکاری شهروندان تهرانی نیز انجام و مطالعات لازم در این زمینه نیز در این کارگروه صورت گرفته است و امیدواریم با کمک رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی بتوانیم؛ در سریعترین زمان ممکن وضع را به شرایط عادی بازگردانیم.

فرهادی با اشاره به اینکه تابستان امسال سومین سال متوالی است که پایتخت با هجوم این حشرات روبرو شده است، گفت: هم اکنون فقط در ۲ منطقه ۶ و ۱۱ شهرداری تهران با این معضل مواجه هستیم و خوشبختانه در سایر مناطق طغیان سفید بالک‌ها کاهش یافته و امیدواریم ظرف یکی ۲ هفته آینده در این ۲ منطقه نیز مشکل برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری تهران در واقع مسئولیت کارگروه و نقش هماهنگ کننده را بر عهده دارد، در مورد اقدامات عملی برای مهار این آفت ادامه داد: مطالعات در حال انجام است و در ادامه درختان شستشو داده می‌شوند. این کار باعث کم شدن سفیدبالک‌ها و البته کاهش میزان تکثیر و زاد و ولد آنها خواهد شد.

فرماندار تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات جدی این است که با فرا رسیدن پاییز و ریزش برگ درختان، برخلاف سنوات قبل که از برگ‌ها بعنوان کود گیاهی استفاده می‌شد، این بار باید برای از بین بردن این حشرات تمامی برگها سوزانده بشود تا از ازدیاد این سفیدبالک‌ها و طغیان احتمالی آنها در سال آینده پیشگیری شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/tBQePj