۷۳۰۵ هکتار زمین در خراسان‌رضوی به کشت ارگانیک اختصاص داده شد

ارگانیک

چاپ

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در مجموع تمام محصولات ۷۳۰۵ هکتار زمین در خراسان‌رضوی زیر‌کشت محصولات ارگانیک رفته است.

سید هاشم نقیبی اظهار داشت: برای تولید محولات ارگانیک در سطح استان سایت‌هایی ایجاد شده که در آن‌ها محصولات زعفران، پسته، پسته جنگلی، انار و کشمش تولید شده و اقداماتی برای توسعه آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمام این سایت‌ها موفق شده‌اند گواهینامه تولید ارگانیک را که از طرف کشور آلمان صادر شده را گرفته و خود را با استانداردهای مربوط به این حوزه هماهنگ کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۳۵ هکتار با ۲۳۳ بهره‌بردار در خراسان رضوی اقدام به کشت زعفران ارگانیک کرده‌اند که پایلوت آن در شهرستان زاوه است. ۱۲۰ هکتار در شهرستان مه و لات به صورت ارگانیک زیر کشت پسته و ۵۵۰ هکتار زیر‌کشت انار رفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۰۰ هکتار زمین برای تولید کشمش ارگانیک در شهرستان قوچان زیر‌کشت انگور رفته و ۶۰۰۰ هکتار نیز سطح زیر کشت پسته جنگلی ارگانیک بوده که در شهرستان کلات واقع شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به آمار آورده شده در بالا ۷۳۰۵ هکتار زمین در خراسان رضوی به کشت محصولات ارگانیک در سایت‌های مختلف اختصاص داده شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/sPhT2v