پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   وزارت بهداشت قانون نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی را ۴۹ سال روی زمین گذاشته
31 شهریور 1395 , ساعت 9:30

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

وزارت بهداشت قانون نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی را ۴۹ سال روی زمین گذاشته

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۴۹ سال است که مسئولیت بررسی سلامت محصولات کشاورزی بر عهده بهداری‌ها و در زمان حاضر بر عهده وزارت بهداشت گذاشته ‌شده اما این قانون روی زمین‌مانده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۴۹ سال است که مسئولیت بررسی سلامت محصولات کشاورزی بر عهده بهداری‌ها و در زمان حاضر بر عهده وزارت بهداشت گذاشته ‌شده اما این قانون روی زمین‌مانده است.

محمدعلی باغستانی میبدی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت باقیمانده سموم  محصولات کشاورزی عرضه‌شده در بازار مصرف بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: در این‌ ارتباط ماده ۸ قانون سازمان حفظ نباتات که مربوط به سال ۱۳۴۶ بوده به‌صورت شفاف اعلام می‌کند که بررسی باقیمانده سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی بر عهده وزارت بهداشت است.

باغستانی میبدی خاطرنشان کرد: در متن قانون آمده است که بهداری‌ها هر منطقه با کمک شهرداری‌ها  موظف هستند که تا قبل از عرضه محصولات کشاورزی به بازار مصرف، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا درصورتی‌که هر آلودگی داشته باشد از عرضه آنها به بازار مصرف خودداری به عمل آید.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد:  ۴۹ سال است که این مسئولیت به وزارت بهداشت سپرده ‌شده است اما این قانون اکنون روی زمین‌مانده است.

وی در واکنش به ایراداتی که مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر قدیمی بودن این قانون می‌گیرند تصریح کرد:  منطقی نیست که وزارت جهاد کشاورزی که خود تولیدکننده محصول است ناظر بر کار خود باشد و نظارت باید از خارج بخش تولید صورت گیرد.

باغستانی میبدی با بیان اینکه قانون‌گذار در رابطه واگذاری نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی به وزارت بهداشت درست عمل کرده است گفت:  درصورتی‌که من تولید کننده متولی باشم، می‌گویم محصولی که تولید کرده‌ام پاک است.

وی در خصوص تغییرات احتمالی این قانون گفت: وزارت بهداشت این موضوع که وی مسئول نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی است را قبول کرده و اکنون اقداماتی برای تجهیز آزمایشگاه های خود در دستور کار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/lzSRMP

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on وزارت بهداشت قانون نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی را ۴۹ سال روی زمین گذاشته

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>