پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   کرم گلوگاه انار به 30 درصد محصول خسارت وارد می‌کند
31 شهریور 1395 , ساعت 14:34

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه:

کرم گلوگاه انار به ۳۰ درصد محصول خسارت وارد می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: کرم گلوگاه انار به 30 درصد محصول خسارت وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: کرم گلوگاه انار به ۳۰ درصد محصول خسارت وارد می‌کند.

رضا پورفلاح با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان گلوگاه به کشت انار اختصاص دارد، اظهار کرد: از این میزان سطوح ۵۰ هکتار آن مربوط به باغ‌های تازه احداث شده و بقیه باغ‌های مثمر است.

وی افزود: کرم گلوگاه انار مهم‌ترین آفت باغ‌های انار است که به‌طور متوسط به ۲۵ تا ۳۰ درصد محصول خسارت وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه خال سیاهرنگ در ناحیه یقه میوه از نشانه‌‌های آلودگی این محصول است، ادامه داد: کرم گلوگاه‌ علاوه بر تغذیه از میوه انار باعث انتقال قارچ‌ها، باکتری‌ها و مخمرها به داخل میوه می‌شود و سبب پوسیدگی و ترشیدگی میوه می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با این آفت به‌دلیل تخم‌گذاری پروانه کرم گلوگاه در تاج میوه ممکن نیست، اضافه کرد: باغداران از مبارزه تلفیقی مانند روش‌های بهزراعی، بیولوژیک، فیزیکی و مکانیکی استفاده کنند.

پورفلاح مهم‌ترین روش مبارزه با این آفت را انتخاب رقم مقاوم به آفت دانست و افزود: تغذیه مناسب درخت سبب بالا رفتن مقاومت میوه به آفت می‌شود و استفاده از تله نوری با منشا نور زرد، استفاده از زنبور پارازیتوئید تریکوگراما از روش‌های مبارزه با این آفت است.

وی با تأکید بر اینکه حذف پرچم گل موثرترین روش مبارزه با کرم گلوگاه انار است، گفت: باغداران شخم کامل زمین در فصل پاییز، تغذیه، جمع‌آوری میوه‌های باقی‌مانده از سال قبل بر روی درختان را برای کاهش جمعیت آفت و کنترل آن مدنظر قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از باغداران خواست برای دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر در کنترل این آفت از مراکز جهاد کشاورزی برای دریافت اطلاعات استفاده کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/BwgTwc

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کنترل بیولوژیک آفات با رها سازی زنبور‌های تریکوگراما و براکون در مزارع گوجه فرنگی و باغات انار در حال اجراست....
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات با اشاره به خسارت سنگین آفت کرم گلوگاه انار به این محصول، تاج تراشی را یکی از ...
آفت کرم گلوگاه انار سالانه خسارت زیادی به انارستان های شهرضا وارد می‌کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:کرم گلوگاه ...
No Thoughts on کرم گلوگاه انار به ۳۰ درصد محصول خسارت وارد می‌کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>