پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تولید محصول سالم مطابق با استانداردهای ایران و چین
4 مهر 1395 , ساعت 15:18

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید محصول سالم مطابق با استانداردهای ایران و چین

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار همتای چینی خود در تهران گفت: تولید محصول کشاورزی بر اساس استانداردهای ۲ کشور برای سهولت صادرات بین ایران و چین پیگیری می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار همتای چینی خود در تهران گفت: تولید محصول کشاورزی بر اساس استانداردهای ۲ کشور برای سهولت صادرات بین ایران و چین پیگیری می‌شود.

محمود حجتی صبح امروز در دیدار با وزیر کشاورزی چین در محل وزارت جهاد کشاورزی به توانمندی‌ کشورمان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از برجام بتوانیم عضو ثابت گروه شانگهای بشویم و در آنجا سهمی را به خود اختصاص دهیم.

وی همچنین با اشاره به تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی کشورمان گفت: حدود ۶۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استانهای مازندران، گیلان و گلستان با سرعت کم و در یک افق ۲۰ ساله در حال تجهیز و بهسازی که قطعا ورود شما به‌ویژه در عرصه کشت برنج که به صورت سنتی انجام می‌شود، می‌تواند ما را در تولید اقتصادی این محصول کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان همچنین از طرح تجهیز سامانه نوین آبیاری در ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور طی یک برنامه ۱۰ ساله خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت منابع باید سالانه ۴۰۰ هزار هکتار را به سامانه نوین آبیاری در مزارع تجهیز کنیم که تاکنون نصف این رقم را اجرا کرده‌ایم.

وی همچنین در نشست خبری که در ادامه این برنامه با خبرنگاران برگزار شد به تاکید رهبران دو کشور بر افزایش روابط بین ایران و چین اشاره کرد و گفت: چین کشوری است که در دوران سخت تحریم ملت ما را تنها نگذاشته و قطعا دولت ایران این همکاری‌ها را فراموش نخواهد کرد.

حجتی به سفر یک سال پیش هیات ایرانی به چین اشاره‌ای کرد و گفت: در این دیدار با وزیر کشور چین دیدارهایی داشتیم و کارگروه مشترکی تشکیل شد که تاکنون بخش عمده این همکاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است و هیات‌های زیادی در یک سال اخیر بین دو کشور رفت و آمد داشته‌اند که نمونه آن اعزام یک گروه آموزشی از ایران به چین برای دریافت خدمات دو ماهه کارگاه آموزشی در این حوزه است.

امضای موافقتنامه قرنطینه دامی و گیاهی از نکات حائز اهمیتی بود که وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آن گفت: موافقتنامه قرنطینه دامی با چین به توافق رسیده و موافقت‌نامه قرنطینه گیاهی در دستور کار قرار دارد که تا ماه آینده به امضا خواهد رسید.

به گفته حجتی سرمایه‌گذاران چینی اعلام آمادگی کرده‌اند که حدود ۳ میلیارد دلار در بخش شیلات کشورمان سرمایه‌گذاری کنند، چرا که آبهای شمال و جنوب در ایران امکان تولید را دو چندان می‌کند.

حجتی همچنین در مورد تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و چین به وجود موانعی برسر راه تجارت اشاره کرد و گفت: بیشتر این مشکلات به دلیل نبود زیرساخت‌ها ایجاد شده که امیدواریم روز به روز تسهیل شود چرا که ما با چین می‌توانیم مکمل یکدیگر باشیم.

وی همچنین درمورد تولید محصول سالم در قالب طرحی بین دو کشور نیز این گونه توضیح داد که قرار است محصولی در قالب استانداردهای دو کشور یا در چارچوب کدکس بین‌المللی تولید شود تا طرف مقابل از سلامت و ایمنی محصول برای شهروندان خودش آسوده‌خاطر باشد، تا دیگر مجبور نباشیم، برای صادرات هر محصول کشاورزی به دنبال دریافت و گواهی‌های لازم که امری زمان‌گیر است، بشویم.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/mdgxWL

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on تولید محصول سالم مطابق با استانداردهای ایران و چین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>