پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   کشف 200 کیلوگرم سموم کشاورزی تاریخ گذشته در قائم‌شهر
8 مهر 1395 , ساعت 10:51

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد

کشف ۲۰۰ کیلوگرم سموم کشاورزی تاریخ گذشته در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از کشف 200 کیلوگرم سموم نباتی کشاورزی تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از کشف ۲۰۰ کیلوگرم سموم نباتی کشاورزی تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

فرزین فرهادی در این باره اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر برای تامین امنیت غذایی جامعه و تولید پایدار کشاورزی اقدام به بازرسی و بررسی مستمر و مداوم از واحدهای تره‌بار فروشی و فروشگاه‌ها در این شهرستان کرده است.

وی با بیان اینکه این مدیریت برای جلوگیری از هرگونه سو‌ءاستفاده احتمالی از جمله توزیع و فروش میوه‌های قاچاق و سموم غیر‌مجاز توسط کارشناسان این مدیریت و اکیپ نظارتی این شهرستان اقدام به بازدید و بازرسی از این واحدها کرده است، افزود: با افرادی که قاچاق میوه و تره‌بار و سموم غیر‌مجاز می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: شهریورماه امسال ۲۶ مورد بازدید از فروشگاه‌های این شهرستان انجام شد که ۲۲ مورد مربوط به فروشگاه سموم نباتی و چهار واحد مربوط به واحدهای تره‌بارفروشی بوده است.

فرهادی اضافه کرد: در این بازدیدها به هشت مورد تذکر شفاهی و سه مورد تذکر کتبی به این واحدها داده شد که در صورت تکرار این واحدها پلمب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی نسبت به کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ کیلوگرم سموم نباتی کشاورزی تاریخ گذشته در این شهرستان اقدام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به کشاورزان توصیه کرد سموم مصرفی باید دارای بارکد فارسی، تاریخ تولید و انقضا و نام شرکت سازنده مشخص باشد.

فرهادی اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال هفت فقره مجوز تاسیس و یک فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی برای بخش کشاورزی شهرستان قائم‌شهر صادر شده است.

وی افزود: صدور این مجوزها در زمینه درجه‌بندی و بسته‌بندی مرکبات و میوه‌، انبار فنی و خدمات سردخانه‌ای و سردخانه بالای صفر و دومداره بوده که بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال برای این طرح‌ها اشتغالزایی شد و برای ۲۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: یک فقره پروانه بهره‌برداری صادره شده در زمینه بسته‌بندی میوه تازه با ظرفیت ۲ هزار تن در سال و سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی صادر شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/o11lJN

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: دو هزار لیتر سم علفکش پاراکوات قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد. سید اسماعیل علوی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا دو هزار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
No Thoughts on کشف ۲۰۰ کیلوگرم سموم کشاورزی تاریخ گذشته در قائم‌شهر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>