پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آموزش کشاورزان و کارشناسان ایرانی از سوی کارشناسان بایر/ نحوه مصرف سموم شیمیایی در ایران اشتباه است
17 مهر 1395 , ساعت 13:23

مدیر بخش کشاورزی شرکت بایر در ایران خبر داد:

آموزش کشاورزان و کارشناسان ایرانی از سوی کارشناسان بایر/ نحوه مصرف سموم شیمیایی در ایران اشتباه است

با همکاری تولیدکنندگان ایرانی و مساعدت شرکت بایر آلمان، تولید سموم شیمیایی تحت لیسانس این شرکت در کشور کلید می‌خورد

با همکاری تولیدکنندگان ایرانی و مساعدت شرکت بایر آلمان، تولید سموم شیمیایی تحت لیسانس این شرکت در کشور کلید می‌خورد.

مدیر بخش کشاورزی شرکت بایر در ایران با اعلام این خبر درباره مفاد تفاهمنامه و آثار مثبت آن در توسعه همکاری‌های بین شرکت BAYER و سازمان حفظ نباتات کشور گفت:حدود ۸۰ درصد اثرگذاری سموم شیمیایی به ادوات و تکنیک کار برمی‌گردد که متأسفانه در ایران رعایت نمی‌شود.

محمود بروشان افزود: بزرگ‌ترین مشکلات سم‌پاشی در ایران به‌دلیل ماهر نبودن نیروی کار، قدیمی بودن ادوات و کالیبراسیون غلط سم‌پاش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه به امضارسیده، مقرر شد که کارشناسان فنی بایر در ماه‌های آبان و بهمن سال جاری در چهار استان تهران، شیراز، گلستان و آذربایجان نحوه سم‌پاشی صحیح و کالیبره کردن را به کارشناسان حفظ نباتات، کشت و صنعت‌ها و پیمانکاران امور سم‌پاشی آموزش دهند.

بروشان از همکاری شرکت بایر برای تحقق شعار “علم برای زندگی بهتر” با تولید محصول سالم‌تر خبر داد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای ورود سم‌پاش‌های جدید و مدرن، رعایت اصول سم‌پاشی و نحوه سم‌پاشی صحیح باید در ایران انجام شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شرکت بایر اقدام به توزیع رایگان پنج‌هزار دست لباس ویژه سم‌پاشان کرد، اما با توجه به تعداد زیاد بهره‌برداران بخش کشاورزی انتظار می‌رفت از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تجهیز بیشتر کارگران سم‌پاش اقدام شود که متأسفانه هیچ درخواستی ارائه نشد.

 

 

بررسی مقاومت آفات و علف‌های هرز به سموم شیمیایی در پسته و سیب

مدیر بخش کشاورزی شرکت بایر در ایران یادآور شد: بررسی مقاومت آفات به سموم شیمیایی در پسته و سیب و علف‌های هرز در گندم به سموم شیمیایی، مشکل دیگری است که با کمک کارشناسان ایرانی و تحت نظارت همکاران آلمانی برای دو آفت پسیل پسته در استان کرمان و کنه سیب اقدامات عملیاتی برای تعیین میزان مقاومت، آغاز شده و امیدواریم که بتوانیم نسخه مناسبی را در این زمینه ارائه کنیم.

بروشان از تولید برخی سموم شیمیایی تحت لیسانس بایر توسط تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و تأکید کرد: از سال ۲۰۱۷ میلادی قرار است تولید آزمایشی یک تا سه سم را آغاز کنیم و تا چند سال آینده این تعداد را افزایش داده تا علاوه بر تولید محصول کیفی، با قیمت تمام‌شده مناسب‌تری تحویل مصرف‌کننده شود.

وی اظهار داشت: زنجیره تأمین غذا به‌دلیل اشتباهات سم‌پاشی در معرض خطر قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که بر اساس شنیده‌ها، اتحادیه اروپا محموله پسته در چند مورد و اقلام دیگری از محصولات صادراتی ایرانی را برگشت زده است.

مدیر بخش کشاورزی شرکت بایر در ایران گفت: پتانسیل تولید بالایی در کشور وجود دارد، اما متأسفانه به‌دلیل مشکل باقیمانده سموم، در برخی از محصولات کشاورزی سهم ناچیزی از بازارهای صادراتی نصیب تولیدکنندگان کشور می‌شود.

بروشان همچنین افزود: ایران در صادرات میوه، سبزی، صیفی و سایر محصولات کشاورزی پتانسیل بالایی در مقایسه با دنیا دارد، اما به‌دلیل مشکلات فوق امکان صادرات برخی از اقلام محدود شده است.

وی ادامه داد: شرکت بایر قابلیت تولید مواد بیولوژیک را نیز دارد که همکاری در این زمینه در تفاهمنامه دیده شده که در صورت استقبال در این زمینه نیز قادر به همکاری هستیم.

بروشان در پایان تصریح کرد: این شرکت برای تولید محصول سالم‌تر با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط کارشناس و انتقال تجارب و حتی انجام تحقیقات کاربردی رایگان، تمایل به همکاری با سازمان حفظ نباتات ایران دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/LRvA3I

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم. به ...
بایر، شرکت عظیم سازنده آفت کش ها و علف کش ها اعلام کرد که محصولات بر اساس گلایفوسیت را از بازار مصارف خانگی (چمن و باغچه) حذف خواهد کرد. این شرکت وعده داده ...
درخواست فرجام خواهی شرکت بزرگ آفت کش سازی بایر در رابطه با قانون ممنوعیت حشره کش های تولیدی این شرکت توسط اتحادیه اروپا که متهم به از بین بردن و کاهش جمعیت زنبورهای ...
سهامداران آلمانی شرکت بایر از این شرکت به علت خرید 63 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی مونسانتو در سال 2018 شکایت کردند. دو شرکت حقوقی از طرف سهامداران آلمانی این شکایت را به دادگاهی ...
No Thoughts on آموزش کشاورزان و کارشناسان ایرانی از سوی کارشناسان بایر/ نحوه مصرف سموم شیمیایی در ایران اشتباه است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>