جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   کنترل و ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در فریدونکنار
13 آبان 1395 , ساعت 17:34

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

کنترل و ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح 180 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح ۱۸۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.
محمدرضا ضیایی با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک است، اظهار کرد: دامنه فعالیت این آفت گسترده است و به محصولاتی از جمله هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، انار و انجیر حمله می­‌کند.

وی افزود: فعالیت حشره کامل مگس بعد از طلوع آفتاب تا بعد از ظهر بوده و در اغلب اوقات پشت برگ و یا سطح زیرین میوه استراحت می‌کند و این آفت ۵ تا ۶ نسل در سال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: تخم‌ریزی مگس ماده در پوست میوه و تغذیه لارو از گوشت میوه سبب تغییر رنگ میوه زودتر از زمان مقرر و پوسیدگی و فساد در محل فعالیت لارو که نهایتاً منجر به ریزش میوه در پای درخت می‌شود.

ضیایی تصریح کرد: جمع‌آوری میوه‌های آلوده و سوزاندن آنها به‌طور کامل و یا نگهداری آنها درون کیسه پلاستیکی سربسته به مدت یک‌ماه، شخم عمیق پاییزه و یخ آب زمستانه، استفاده از محلول‌هایی که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود، از جمله راه‌های کنترل این آفت در باغات است.

وی اضافه کرد: ردیابی این آفت در سطح ۱۸۰ هکتار و همچنین بیت اسپری با استفاده از پروتئین هیدرولیزات در سطح ۴ هکتار از باغات این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان هم‌اکنون این آفت در سطح باغات کنترل و مهار شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/E5dyCT

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح مقابله با مگس مدیترانه‌ای در ۵۰۰ هکتار از باغ‌های کاشان تا پایان شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: این مگس یکی ...
رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
عملیات ردیابی آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و میوه انبه در مناطق مرکبات خیز شهرستان کازرون آغاز شد. حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آفات قرنطینه‌ای مگس میوه ...
No Thoughts on کنترل و ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در فریدونکنار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>