هشدار سازمان حفظ نباتات نسبت به توزیع ۳ ترکیب آفت کش غیرمجاز در مناطق کشور

اطلاعیه

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط  عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، این سازمان در اطلاعیه هایی جداگانه نسبت به توزیع و کاربرد ۳ ترکیب آفت کش غیرمجاز در مناطق مختلف کشور به شرح زیر هشدار داد:

 

هشدار در رابطه با عوارض ناشی از کاربرد ترکیب غیرمجاز Emamectin Benzoate (1.5)+Indoxacarb (7.5) SC
ترکیب غیر مجاز فوق دارای محتویات ناشناخته و مجهول، بدون ثبت در هیئت نظارت بر سموم و ازمجاری غیرقانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده است .
ترکیب غیر مجاز Emamectin Benzoate (1.5)+Indoxacarb (7.5) SC ممکن است موجب خسارت به محصولات کشاورزی شود. جهت خودداری از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق، نسبت به شناسایی مکان های عرضه و پیگیری مراتب ازطریق دستگاههای ذیربط تامعرفی متخلفین به مراجع قضایی و اعمال موازین قانونی وامحاء ترکیب کشف شده فوق الاشاره با هزینه صاحب کالا، اقدامات لازم انجام گیرد.

 

emamectin-benzoate

 

توزیع غیرمجاز ترکیب پومد بردو (POMOD Bordeaux) در کلیه استانها ی کشور
براساس گزارشهای واصله و مشاهدات انجام شده، ترکیبی تحت عنوان پومد بردو (بردو دوقلو) دربسته بندی ۴ کیلویی دارای محتویاتی تحت عنوان آهک هیدراته و سولفات مس در سطح مناطق کلیه استانها توزیع و عرضه شده است. باعنایت به اینکه ترکیب غیر مجاز فوق دارای محتویات ناشناخته بوده و ازمجاری غیرقانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده است، مراتب جهت اطلاع و خودداری از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق الذکر اعلام می گردد.

 

pomod-bordeaux

 

توزیع ترکیبی تحت عنوان bodox 15% SC (ظاهرا با ادعای حشره کش آوانت)
براساس گزارشهای واصله و مشاهدات انجام شده، ترکیبی تحت عنوان bodox 15% SC (ظاهرا با ادعای حشره کش آوانت) در سطح مناطق توزیع و عرضه شده است. باعنایت به اینکه ترکیب غیر مجاز فوق دارای محتویات ناشناخته ، و ازمجاری غیرقانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده است مراتب جهت اطلاع و عدم استفاده اعلام می گردد.

 

bodox

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/MrpxvO