پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   کارگاه میکرو ارگانیسم های تولید محصول سالم در کاکی بوشهر برگزار شد
15 آبان 1395 , ساعت 9:18

با حضور کارشناس ژاپنی:

کارگاه میکرو ارگانیسم های تولید محصول سالم در کاکی بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی معرفی میکرو ارگانیسم های مؤثر در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم روز جمعه با حضور کارشناسان، مروجان و کشاورزان استان بوشهر در شهر کاکی بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی معرفی میکرو ارگانیسم های مؤثر در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم روز جمعه با حضور کارشناسان، مروجان و کشاورزان استان بوشهر در شهر کاکی بوشهر برگزار شد.
کارشناس ژاپنی در این کارگاه آموزشی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهر کاکی برگزارشد بر اهمیت میکروارگانیسم های مؤثر ای ام و نقش این گروه از میکرو ارگانیسم ها در بهبود محصول سالم کشاورزی تاکید کرد.
کیسی اسایی افزود: میکرو ارگانیسم نقش بسیارموثری در بهبود وضعیت فیزیکی و شیمیایی خاک٬ افزایش تحمل گیاهان به تنش های محیطی بویژه تنش شوری و خشکی دارد.
وی اضافه کرد: اثر بخشی و افزایش کیفیت محصولات زراعی٬ باغی و گلخانه ای٬ کاهش خطرات زیست محیطی ناشی از مصرف نامناسب کودهای شیمیایی و ایجاد تعادل اکولوژیکی در خاک از جمله مزایای این گروه از ترکیبات قابل استفاده در زراعت است.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش کاکی گفت: اولویت های این مرکز، توجه به کیفیت محصولات تولیدی٬ اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت و پهنه بندی روستاها با هدف ساماندهی٬ شناسایی ظرفیت های کشاورزی در هر یک از روستاها توسط کارشناسان و ارائه توصیه های فنی و کارشناسی است.
مصطفی احمدی به مهمترین برنامه جهاد کشاوری کاکی اشاره کرد و افزود: امسال با همراهی وهمفکری کشاورزان سایت های الگویی تولید محصول سالم در سطح بخش کاکی اجرا می شود.
وی افزود: برای اجرای طرح سایت های تولید محصول سالم، برنامه های آموزشی، ترویجی و طرح های تحقیقی، ترویجی و ایجاد مزارع الگویی در کاکی در دست اجراست.
احمدی گفت: امیدواریم با همکاری کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی کاکی برنامه تولید محصول سالم و ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی کشاورزی به صورت موفقیت آمیز در این بخش اجرایی شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاکی اضافه کرد: بخش کاکی بیش از ۳۰ درصد گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را تولید می کند.
احمدی تاکید کرد: این بخش هم اکنون قطب اول فعالیت های گلخانه ای کشاورزی استان و رتبه نخست تولید نشاء مکانیزه سبزی و صیفی در استان بوشهر محسوب می شود.
بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/q0yflc

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران توسط انجمن حشره شناسی ایران و به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه از 27 تا 29 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد گردید. ریاست ...
اولین همایش بین‌المللی و دهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی در بهمن ماه برگزار می‌شود. این همایش به میزبانی گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران ...
بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت و چهارمین مرد ثروتمند روی کره زمین به بزرگترین مالک زمین های کشاورزی خصوصی در ایالات متحده تبدیل شده است. این میلیاردر آمریکایی در حال ...
پس از آنکه سازمان ملل متحد سال 2020 را با نام "سال بین المللی سلامت گیاهان" نامگذاری کرد، این بار مجمع عمومی این سازمان سال 2021 را به نام "سال بین المللی میوه ...
No Thoughts on کارگاه میکرو ارگانیسم های تولید محصول سالم در کاکی بوشهر برگزار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>