پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   ۱۸۴ مرکز فروش سموم کشاورزی همدان ساماندهی شد
16 آبان 1395 , ساعت 12:57

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان:

۱۸۴ مرکز فروش سموم کشاورزی همدان ساماندهی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان از ساماندهی مراکز فروش سموم کشاورزی خبر داد و گفت: ۱۸۴ فروشنده سموم کشاورزی در همدان ساماندهی شده و از ورود سم قاچاق به بازار همدان جلوگیری شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان از ساماندهی مراکز فروش سموم کشاورزی خبر داد و گفت: ۱۸۴ فروشنده سموم کشاورزی در همدان ساماندهی شده و از ورود سم قاچاق به بازار همدان جلوگیری شد.

‌شهرام پیشه‌ور در این باره اظهار داشت: سال گذشته ساماندهی فروشندگان سموم کشاورزی استان همدان آغاز شده و از ورود و عرضه سموم فاسد، تاریخ گذشته و ناشناخته جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: فروشندگان غیرمجاز سموم کشاورزی شناسایی شده و برای مرحله نخست مجوز یک ساله برای آنها صادر شد که پس از آن به صورت رسمی تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند و پروانه معتبر دامی دریافت می‌کنند.

پیشه ور با اعلام اینکه ۱۸۴ فروشنده سموم نباتی در استان همدان ساماندهی شدند، بیان کرد: به دنبال تحت پوشش قرار دادن تمامی فروشندگان در قالب این سامانه هستیم تا خرید و فروش سموم از این مسیر انجام شود.

وی با اعلام اینکه این اقدام سبب جلوگیری از ورود سموم قاچاق به بازار و مصرف آن توسط کشاورزان می‌شود، عنوان کرد: کسب نتیجه در این زمینه نیازمند همکاری کشاورزان با سازمان جهاد کشاورزی است به این صورت که از مراکز مجاز و دارای پروانه خریداری داشته باشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان از راه‌اندازی کلینیک گیاه پزشکی در استان همدان خبر داد و گفت: شبکه‌های مراقبت نیز در استان همدان راه‌اندازی شده و سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارشناس در کلینیک‌ها به عنوان کارشناسان شبکه‌های مراقبت به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای دیگر تاسیس آزمایشگاه مرجع در استان همدان و تجهیز آن به امکانات روز بود، گفت: توسعه و تربیت پست‌های ثابت و سیار غناتی و نباتی که می‌تواند در جلوگیری و پیشگیری از ورود بیماری‌ها موثر باشد نیز انجام شد.

پیشه ور با اعلام اینکه دو پست غناتی و نباتی در ملایر و همدان و ۹ پست قرنطینه سیار در تمامی شهرستان‌ها فعال شده و خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: به دنبال ارائه خدمات مناسب به کشاورزان در این زمینه بوده ولی انتظار می‌رود همکاری لازم صورت گیرد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/xPnr3s

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات با اشاره به وضعیت ساماندهی سموم اظهار داشت: سالانه از 10 هزار تن تکنیکال سم، 25 الی 27 هزار تن ماده مؤثره در داخل و مابقی در سبد ...
وزیر جهاد کشاورزی از ممنوعیت مصرف ۱۰۸۲ فقره کود وارداتی یا تولیدی در مزارع کشور خبر داد. مهندس محمود حجتی روز یکشنبه در مجمع ملی سلامت که با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در مرکز ...
در راستای ساماندهی پسماندهای کشاورزی با موافقت فروشندگان سموم کشاورزی در شهرستان البرز، اتحادیه امور صنفی فروشندگان سموم در این شهرستان تشکیل خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، در جلسه تشکیل هیئت موسس اتحادیه ...
  محمود حجتی دیروز یک‌شنبه روز پرترافیکی را پشت سر گذاشته است. از سویی پیش از ظهر امروز در سازمان تحقیقات به مناسبت هفته پژوهش به تقدیر از نمونه‌های حوزه پژوهش کشاورزی پرداخت و از سوی ...
No Thoughts on ۱۸۴ مرکز فروش سموم کشاورزی همدان ساماندهی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>