پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   تشکیل کمیته مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه در مازندران
26 آبان 1395 , ساعت 13:05

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تشکیل کمیته مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه در مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل کمیته پیش‌آگاهی و شبکه مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه برای باغداران مازندرانی خبر داد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل کمیته پیش‌آگاهی و شبکه مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه برای باغداران مازندرانی خبر داد.
عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه پاییزه باغ‌های سیاه ریشه اظهار کرد: با توجه به اهمیت مبارزه پاییزه در کاهش جمعیت آفات و بیماری‌های درختان سیاه ریشه، کمیته پیش‌آگاهی و شبکه مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه برای باغداران تشکیل شده است.

وی افزود: تعیین زمان مناسب مبارزه از مهم‌ترین اصول مدیریت و کنترل آفات و عوامل بیماری‌زا است که بر اساس بررسی‌های کارشناسی و هماهنگی با محققان مرکز تحقیقات کشاورزی زمان مناسب مبارزه پاییزه باغ‌های سیاه ریشه از اواخر آبان‌ماه آغاز شد و تا اواخر دهه دوم آذر‌ماه ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: به باغداران توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مشاوره داشته باشند و طبق توصیه‌های فنی و دریافت نسخه گیاه‌پزشکی اقدام به مبارزه کنند.

زاغی خاطرنشان کرد: به باغداران توصیه می‌شود از سم‌پاش‌های مناسب که دارای لانس‌های با قدرت مه‌پاش جهت پاشش یکنواخت محلول سمی برای کنترل بیماری‌ها هستند استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ترکیبات مسی به‌ویژه ترکیب بردو برای کنترل و کاهش عوامل خسارت‌زای باکتریایی و قارچی به میزان توصیه شده توسط کارشناسان گیاه‌پزشکی انجام شود، گفت: برای پیشگیری از اثرات سوء اختلاط ترکیبات مسی با روغن امولسیون شونده خودداری شود و فاصله یک هفته‌ای بین مصرف روغن امولسیون شونده و ترکیبات مسی رعایت شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای کنترل آفت سپردار سفید توت بر روی درختان سیاه ریشه مثمر مانند هلو، شلیل، گردو، کیوی و درختان میزبان غیر‌مثمر مانند توت و بید از مبارزه مکانیکی با اسکاچ یا گونی آغشته به محلول روغن امولسیون شونده ۳ درصد استفاده شود.

زاغی ادامه داد: در صورت مشاهده گسترش آلودگی بر روی سرشاخه‌ها روغن پاشی درختان آلوده با روغن امولسیون شونده به میزان دو تا دو و نیم درصد انجام شود.

وی گفت: در صورت آلودگی شدید درختان به آفت سپردار سفید توت بر روی درختان سیاه ریشه تکرار روغن‌پاشی قبل از تورم جوانه‌ها در اواخر بهمن ماه انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/dcmeZQ

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در ۲۰۰۰ هکتار از باغات سنتی شهرستان آغاز شده است . سروش ابراهیمی گفت: مگس زیتون یک آفت عمومی ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ایجاد مکانیسم اورژانس و سیستم هشدار ملی حفاظت گیاهان برای مدیریت بحران در کشور بسیار ضروری است، افزود: شیوع ...
No Thoughts on تشکیل کمیته مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه در مازندران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>