اجرای طرح مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در کشور

باغستانی

چاپ

طرح مبارزه با مگس میوه مدیترانه ایی در کشور اجرا شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با استاندار یزد بر ضرورت کنترل و مقابله جدی با آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان یزد تاکید کرد.
باغستانی گفت: طرح مقابله با این افت از طریق توزیع مواد جلب کننده و تله های فورمونی در دستور کار قرار دارد .
استاندار یزد در این دیدار با اشاره به نگرانی کشاورزان و باغداران استان از افت مگس میوه مدیترانه ایی و دیگر افات محصولات استان بر همکاری و هماهنگی دستگاههای مسئول به منظورمبارزه با این افت تاکید کرد .
میر محمدی برتوجه دادن بیشتر کشاورزان به این افت و خسارتهای ناشی از ان گفت باید تلاش شود تا این افت که امسال خساراتی را به باغات انار استان وارد کرده کنترل و با مشارکت کشاورزان استان به طور جد با ان مبارزه شود و استان اماده هرگونه همکاری در این خصوص است .
باغستانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور هم در این نشست از خسارتهای افت مگس میوه مدیرمدیترانه ایی به درختان انار برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت طرح مقابله با این افت از طریق توزیع مواد جلب کننده و تله های فورمونی در دستور کار قرار گرفته است و امسال با همکاری کشاورزان این طرح با توزیع مواد لازم بین کشاورزان در مناطق کانونی این افت اجرا میشود .
در این نشست فرمانداران شهرستانهای تفت مهریز و اشکذر گزارشی از خسارتهای این افت به باغات انار ارائه و بر ضرورت مقابله و پیشگیری از شیوع ان تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/fKHuV3