پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم قبل از وقوع یخبندان در باغ‌ها انجام شود
5 آذر 1395 , ساعت 10:22

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی مازندران:

محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم قبل از وقوع یخبندان در باغ‌ها انجام شود

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم باید 12 ساعت قبل از وقوع یخبندان انجام شود

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم باید ۱۲ ساعت قبل از وقوع یخبندان انجام شود.
سیدوحید علوی درباره روش‌های مقابله با سرمازدگی درختان مرکبات اظهار کرد: سرما و یخ‌زدگی دو مقوله جدا از هم هستند و بهترین راهکار در دنیا استفاده از ماشین‌های تولید باد بوده که ارزان‌ترین روش برای سرما‌زدگی است.

وی افزود: سرمایی که سال ۸۶ برای باغداران ایجاد کرد و سبب صدمه‌زدن به درختان و تلخ شدن میوه شد به دلیل عدم مدیریت قبل از رسیدن میوه بوده است.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ادامه داد: با توجه به افت قیمت پرتقال باغداران به سمت کاشت لیمو‌ترش می‌روند که کشت این محصول حساسیت بیشتری نسبت به پرتقال و سایر مرکبات دارد.

علوی اضافه کرد: لیمو‌ترش حساس به سرما و یخ‌زدگی است و اگر باغداران خواهان تغییر الگوی کشت هستند باید با کارشناسان باغبانی مشورت کنند تا ارقام مناسبی را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: باغداران باید در زمان وقوع یخبندان نسبت به آب‌پاشی اقدام کنند که ۹۵ درصد باغداران این کار را انجام نمی‌دهند.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: برای نهال‌های یک تا پنجساله باید از کاه و کلش و فوم برای پوشش دادن استفاده شود.

علوی ادامه داد: پیش‌بینی این است که خسارت به باغ‌ها زیاد نباشد و تنها ارقامی که حساس هستند بیشتر دچار خسارت می‌شوند.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از خسارت باید محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم ۱۲ ساعت قبل از وقوع یخبندان انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/fjTe2B

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on محلول‌پاشی فسفیت پتاسیم قبل از وقوع یخبندان در باغ‌ها انجام شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>