پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   راه اندازی سیستم هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
4 آذر 1395 , ساعت 9:39

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت:

راه اندازی سیستم هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سیستم ترویج هواشناسی کاربردی موسوم به " تهک " برای کاهش خسارات بخش کشاورزی در استان فعال شده است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت : سیستم ترویج هواشناسی کاربردی موسوم به ” تهک ” برای کاهش خسارات بخش کشاورزی در استان فعال شده است.
مطلبی فر امروز در جلسه کارگروه بلایای جوی و اقلیمی استان افزود: بر این اساس کارشناسان پیش آگاهی لازم را در خصوص اوضاع جوی و میزان و نحوه بارشها به بهره برداران کشاورزی اعلام می کنند .
وی گفت : استان ما با سالانه بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت دومین استانی است که متحمل هزینه های سنگین در بخش سرمازدگی و خشکسالی در بخش کشاورزی می شود به همین دلیل با همکاری جهاد کشاورزی سعی داریم قبل از تغییر در شرایط جوی کشاورزان را در مواجهه با آن آماده کنیم.
مطلبی فر همچنین از راه اندازی سامانه ترویج هواشناسی کاربردی جاده ای در ۳ محور پرتردد استان خبر داد و گفت : این دستگاهها در بزرگراه پیامبر اعظم، محور تبریز مرند و مسیر اهر گویجه بئل فعال راه اندازی شده است.
اخلاقی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اولویت تجهیز نقاط حادثه خیز برای کاهش سوانح رانندگی افزود : پیشگیری و کاهش حوادث جاده ای نیاز به اطلاعات لحظه ای داردو لازم است به ترتیبی اطلاعات و پیش آگاهی ها برای رانندگان خودروها به صورت لحظه به لحظه در دسترس باشد.
باقرجوان مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی هم آموزش کاربران حرفه ای هواشناسی را ضروری دانست و گفت کارشناسان باید بتوانند از داده های هواشناسی بهره گرفته و با استفاده از تجارب تخصصی هر حوزه نحوه مواجهه منطقی و اصولی با شرایط نامساعد جوی را به اقشار مردم ارائه دهند.
سرهنگ ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز گفت : ما علاوه بر اطلاعات هواشناسی استان نیاز به داده های جوی مسیرهای پررفت و آمد مردم استان همچون تبریز- تهران و تبریز – مشهد نیز داریم تا بر اساس اوضاع جوی رانندگان را ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی لازم کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Z7LDYn

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، معاون اداره کل هواشناسی گیلان محمد دادرس روز سه شنبه در نشست تبیین سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ،تولید موالد غذایی و کشاورزی) در جمع ...
No Thoughts on راه اندازی سیستم هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>