پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   برف و کولاک ۱۹۸ میلیارد تومان به کشاورزی گلستان خسارت زد
5 آذر 1395 , ساعت 9:35

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

برف و کولاک ۱۹۸ میلیارد تومان به کشاورزی گلستان خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: خسارت اولیه برف و کولاک به بخش کشاورزی گلستان حدود ۱۹۸ میلیارد تومان برآورد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: خسارت اولیه برف و کولاک به بخش کشاورزی گلستان حدود ۱۹۸ میلیارد تومان برآورد شد.
مختار مهاجر در رابطه با میزان خسارات وارده به باغات استان گلستان در اثر برف و یخبندان اخیر گفت: خسارات وارده به بخش باغبانی پنج هزار هکتار بوده که باغات بارور با تولید ۱۲۰ هزار تن مبلغ خسارت وارده به آنها، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ خسارت درختان مرکبات با سطح پنج هزار هکتار بارور ۲۰۰ میلیارد ریال، مبلغ خسارت مرکبات غیر بارور با سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار ۱۰۵ میلیارد ریال، مبلغ خسارت در بخش کیوی با سطح ۱۲۰ هکتار و دو هزار و ۵۰۰ تن ۶۲.۵ میلیارد ریال، مبلغ خسارت در بخش کلزا با سطح ۳۱ هزار هکتار ۳۱۰ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مهاجر با بیان اینکه جمع خسارت بخش کشاورزی استان در برآورد اولیه حدود ۱۹۸ میلیارد تومان تعیین شده است، افزود: متأسفانه باغداران زیاد توصیه‌ها را جدی نگرفته چرا که از هفته قبل معاون بنده و مدیر باغبانی چندین بار در رادیو و تلویزیون نسبت به جمع ‌آوری باغات تذکر داده‌اند اما تنها ۱۰ درصد آنها جمع‌آوری‌شده است.

وی بهترین کار در این مواقع را تکان دادن و آب ‌پاشی و دود کردن در باغات برای گرم‌تر کردن دما دانست و به جمع‌آوری مرکبات و انبار کردن سریع آنها تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان تصریح کرد: متأسفانه برای باغداران حادثه بسیار ناگواری اتفاق افتاده که بیمه و ستاد حوادث باید جبران خسارت داشته باشند و ما هم در حال دریافت اطلاعات از شهرستان‌ها هستیم تا در ستاد حوادث استان طرح شود و به مرکز ارسال کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/93ivZx

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت که بارش برف شدید پاییزی روزهای گذشته به باغداران این شهرستان 137 میلیارد و 440 میلیون تومان خسارت وارد کرد. فرزین فرهادی افزود: در 12 هزار و 500 هکتاراز باغهای شهرستان ...
برف و سرمازدگی روزهای گذشته که عمده آن در استان مازندران اتفاق افتاد، پیامدهای ناگواری برای بخش‌های مختلف کشاورزی به همراه آورد که رئیس سازمان کشاورزی این استان اعلام کرد: براساس برآوردهای اولیه حدود ۷۰۰ ...
مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به بازدید‌هایی انجام شده از باغ‌های مرکبات گفت: مرکبات روی درخت به مرحله تلخی نرسید و باغداران با آرامش نسبت به برداشت محصول اقدام کنند. سید احمد طاهری درباره میزان ...
No Thoughts on برف و کولاک ۱۹۸ میلیارد تومان به کشاورزی گلستان خسارت زد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>