جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   118 تولید کننده و پژوهشگر برتر بخش کشاورزی تجلیل می شوند
12 دی 1395 , ساعت 13:06

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

۱۱۸ تولید کننده و پژوهشگر برتر بخش کشاورزی تجلیل می شوند

۱۱۸ تولید کننده، پژوهشگر ، فناور و افراد موثر در بازرگانی در نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران و سی یکمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های برتر در ۱۳ دی ماه امسال با حضور مقامات کشوری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما تجلیل می شوند.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر اسکندر زند رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز با اعلام این خبر در نشست مطبوعاتی افزود: از ۱۱۸ نمونه بخش کشاورزی ۱۰۲تولید کننده برتر و ۱۶ پژوهشگر ،فناور و افراد موثر در بازار کشاورزی هستند.
وی با بیان این که امسال در ۱۹ رشته جدید در زیر بخش های مختلف معرفی کشاورزی برتر خواهیم داشت، تصریح کرد: در ۹ رشته جدید در زیر بخش زراعت و باغبانی، ۴ رشته جدید در زیر بخش ترویج و تشکل ها، ۵ رشته جدید در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیز داری و یک رشته جدید در زیر بخش دام و طیور در حوزه خوراک دام و طیور کشاورز برتر معرفی و تقدیرمی شود.
زند درباره سن و سطح تحصیلات کشاورزان برتر اظهار داشت: میانگین سن بهره برداران برتر ۵۴ سال است و ۷۸ درصد آنان دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم، ۴۲ درصد لیسانس و بالاتر، ۲۲ درصد ابتدایی و راهنمایی و ۳۶ درصد دیپلم و کاردانی هستند.
وی چهره سازی کشاورزان در جامعه و نقش آنان در تامین امنیت غذایی کشور،ایجاد انگیزه برای ورود جوانان و سرمایه گذاران در بخش کشاورزی، ارج نهادن به زحمات و تلاش روستاییان و بهره برداران، رقابت سالم، معرفی الگوی عملی و قابل اعتماد به سایر تولید کنندگان و تقویت ارتباط و تعامل بیشتر تولید کنندگان، پزوهشگران و فناوران عرصه کشاورزی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نام برد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید کمی و کیفی بالای محصول، تولید محصول سالم، استفاده از روش های مدیریتی بهتر، روش های نوین آبیاری، تکنولوژی بوم سازگار، بذر و نهال مناسب، و مشارکت در دانش افزایی سایر کشاورزان را از معیارهای انتخاب کشاورزی نمونه امسال برشمرد.
وی با بیان این که امسال گندمکاران نمونه با توجه به مناطق سرد و گرم و اراضی آبی و دیم به طور جداگانه انتخاب شده اند، تصریح کرد: متوسط رکورد عملکرد تولید گندمکاران برتر در مناطق سرد و گرم ۱۲ هزار و ۴۳۵ کیلو گرم در هکتار بوده است.
زند افزود: در گندم دیم، کشاوران نمونه بر اساس مناطقی که پایین تر از ۴۰۰ میلی متر و همچنین پایین تر از ۴۰۰ میلی متر بارندگی داشتند، انتخاب شدند و متوسط عملکرد تولید گندمکار نمونه دیم در دو منطقه ۵ هزار و ۴۲۱ کیلو گرم می باشد.
وی رکورد عملکرد تولید کشاورز برتر در شلتوک برنج و رقم پر محصول شیرودی را ۱۳ تن در هکتار، ذرت دانه ای نزدیک به ۱۸ تن و متوسط چغندر پاییزه و بهاره را ۱۵۴ تن در هکتار عنوان کرد.
زند در مورد رکورد تولید در حوزه باغبانی گفت: باغداران نمونه امسال در زمینه سیب درختی ۱۲۳ تن در هکتار، پسته ۱۲.۵ تن و مرکبات نزدیک به ۹۴ تن در هکتار عملکرد تولید داشته اند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره کشاورزان برتر در حوزه ارگانیک نیز اذعان داشت: امسال یک نفر تولید کننده برتر در زمینه برنج ارگانیک از مازندران و یک نفرتولید کننده برتر انار از استان مرکزی معرفی و تجلیل می شوند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: از ۱۱۸ نفر کشاورز برتر، ۲۱ نفر در زیر بخش زراعی، ۲۱ نفر باغبانی، ۱۲ نفر دام و طیور، ۵ نفر شیلات و آبزیان، ۱۰ نفر ترویج و آموزش، ۱۰ نفر آب و خاک، ۱۰ نفر تشکل، ۱۱ نفر بازرگانی و ۳ نفر دانش بنیان برتر هستند.
وی گفت: جشنواره و مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه با همکاری پنج نهاد وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان علوم، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و صدا و سیما برگزار می شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/sFWoUf

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند گفت: سه رقم جدید چغندر مقاوم به ریزومانیا، پوسیدگی ریشه و نماتد معرفی و به‌زودی وارد بازار می‌شود. داریوش طالقانی رئیس موسسه ...
No Thoughts on ۱۱۸ تولید کننده و پژوهشگر برتر بخش کشاورزی تجلیل می شوند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>