پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   حسگر Amber می تواند کشاورزان را از مشکل فاسد شدن غلات نجات دهد
20 دی 1395 , ساعت 10:34

حسگر Amber می تواند کشاورزان را از مشکل فاسد شدن غلات نجات دهد

سنسور «Amber Agriculture» در داخل سیلوهای نگه داری دانه های غذایی قرار خواهد گرفت و کشاورزان را از وضعیت کیفی آنها مطلع خواهد کرد

نمایشگاه CES مکانی است که نه تنها کامپیوترها، ماشین ها و دیگر ابزارهای پرکاربرد در معرض دید رسانه ها و مردم عادی قرار می گیرند بلکه سکوی پرتابی است برای ایده های نو. به تازکی دانشجویان دانشگاه «ایلینویز» آمریکا از گجتی با عنوان «Amber Agriculture» رونمایی کردند که می تواند کمک شایانی به کشاورزان کند.

سنسور «Amber Agriculture» در داخل سیلوهای نگه داری دانه های غذایی قرار خواهد گرفت و کشاورزان را از وضعیت کیفی آنها مطلع خواهد کرد.

ایده تولید آن به اندازه کافی ساده است. سنسور مذکور دما و رطوبت را اندازه گیری و گزارش خواهد کرد و در کنار آن مواد شیمیایی فرار که نشان دهنده نمدار بودن غلات است را رصد می کند.

کشاورزان از طریق موبایل های هوشمند خود می توانند اطلاعات لازم پیرامون کیفیت غلات خود را کسب کنند و زمان ایده آل برای فروش دانه ها را تعیین کنند.

«Lucas Frye» یکی از بیانگذاران Amber اشاره کرد که هدف استارتاپ مذکور به نحوی محافظت از منابع غذایی انسان ها بوده است. او همچنین معتقد است که اگر کمپانی ها با کشاورزان همکاری کرده و غلاتی که در معرض گندیدگی هستند را زودتر خریداری کنند، می توان دانه های تازه را تا مدت زمان بیشتری مصرف کرد.

هنوز سخنی در رابطه با قیمت حسگر Amber به میان نیامده اما انتظار می رود که پس از نهایی سازی برخی از المان های طراحی و بسته شدن چند قرارداد، به زودی شاهد اولین تست های میدانی سنسور مذکور باشیم

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/0qqzlX

دیجیاتو

مطالب مرتبط

No Thoughts on حسگر Amber می تواند کشاورزان را از مشکل فاسد شدن غلات نجات دهد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>